Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

«Πορνογραφική η “Ζωή της Αντέλ”» λέει η συγγραφέας του κόμικ που ενέπνευσε την ταινία

 
Η συγγραφέας του πρωτότυπου κόμικ απορρίπτει την ταινία «Η ζωή της Αντέλ» που βραβεύτηκε με τον «Χρυσό Φοίνικα» ως «πορνογραφική».

Η Ζιλί Μαρό, η συγγραφέας του κόμικ επί του οποίου βασίστηκε η ταινία, δηλώνει απογοητευμένη στο blog της. «Ως φεμινίστρια και λεσβία, δε μπορώ να εγκρίνω τις πρακτικές του Κεσίς. Οι ερωτικές σκηνές είναι βάρβαρες, χειρουργικής αισθητικής, ψυχρές και υπερβολικές – “λεσβιακές” κατ’ επίφαση, που ουσιαστικά είναι πορνογραφικές και με έκαναν να νοιώσω πολύ άβολα. Ελειπαν οι λεσβίες από το σετ των γυρισμάτων!».

Οι ίδιες γκρίνιες είχαν ακουστεί και για το «Φιλαδέλφεια» του Τζόναθαν Ντέμι, εκεί όπου ο Τομ Χανκς είχε βραβευτεί με Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου – αναφερόμενες στο φιλί του με τον Αντόνιο Μπαντέρας. Κάποιοι έδειξαν να έχουν το ίδιο πρόβλημα με το «Brokeback Mountain».

Και δεν είναι μόνο η Μαρό που έχει πρόβλημα με την «Αντέλ». Υπάρχουν πολλές καταγγελίες για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά του σκηνοθέτη από το συνεργείο της ταινίας.

Τα ανέκδοτα από τα γυρίσματα απαιτητικών «δημιουργών» είναι πολυάριθμα. Από τις άπειρες λήψεις που ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ μπορεί να απαιτούσε για ένα πλάνο δευτερολέπτων (συχνά εξαντλώντας συνεργείο και ηθοποιούς), ως τις ακραίες απαιτήσεις του δικού μας Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Σε αυτή τη «λίστα» μπαίνει τώρα και ο νικητής του φετινού Χρυσού Φοίνικα των Καννών, ο Αμπντελαντίφ Κεσίς. Μιλάμε φυσικά για τον σκηνοθέτη της «Ζωής της Αντέλ» που προκάλεσε ποικίλα σχόλια για τις έντονες ερωτικές της σκηνές ανάμεσα στην Αντέλ Εξαρχοπουλός και τη Λία Σεϊντού. Σκηνές από εκείνες που ο σκηνοθέτης προσπαθεί να γυρίσει με όσο το δυνατόν μικρότερο συνεργείο, ώστε να νιώσουν και πιο άνετα οι ηθοποιοί του.

Ε λοιπόν, το γυρισμένο με προϋπολογισμό τεσσάρων εκατ. ευρώ φιλμ συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στα ΜΜΕ για τις δηλώσεις που έκανε το… συνεργείο του, μια μέρα μετά τη βράβευση. Όπου, ούτε λίγο, ούτε πολύ, κατηγορούν τον σκηνοθέτη για «αυταρχισμό», «τραμπουκισμό», και για παραβίαση των εργατικών τους δικαιωμάτων, «ενώ ο ίδιος έπινε σαμπάνιες. Είχαμε προγραμματίσει γυρίσματα για δυόμιση μήνες, αλλά τελικά δουλέψαμε για πέντε – για τα ίδια λεφτά!». Έφτασαν στο σημείο να ανεβάσουν και χιουμοριστικό blog με φωτογραφίες από την ταινία και σατιρικές επισημάνσεις!

«Ήταν μια τεράστια μάχη. Σκεφτείτε πως δεν μας κάλεσαν καν στην προβολή. Μας είπαν ότι στο τέλος δεν υπάρχουν τα ονόματά μας, λες και δεν υπάρχουμε!». Λένε πως μια μέρα ο σκηνοθέτης απαίτησε να σταματήσει το γύρισμα και να αγοραστεί για μία από τις ηθοποιούς ένα συγκεκριμένο ρολόι, γιατί θεώρησε πως έπρεπε να το κοιτάξει κατά τη διάρκεια της σκηνής. Όταν ένας βοηθός παραγωγής επέστρεψε μετά από ώρα με το ρολόι, ο Κεσίς είχε… αλλάξει γνώμη».

Η πρεμιέρα της ταινίας “The Internship”

Στην πρεμιέρα της νέας τους ταινίας με τίτλο ‘The Internship’, βρέθηκαν οι Owen Wilson και Vince Vaughn, που έγινε χθες στην Καλιφόρνια.

Οι δύο ηθοποιοί, οι οποίοι έχουν συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν στην ταινία, ‘Wedding Crashers’ , πρωταγωνιστούν στη νέα κωμωδία η οποία κάνει πρεμιέρα αρχές Ιουνίου.

Στο ‘The Internship’ οι Wilson και Vaughn, υποδύονται δύο πωλητές των οποίων οι καριέρες έχουν ‘χτυπηθεί’ από την ψηφιακή εποχή. Κάνουν ότι μπορούν λοιπόν προκειμένου να βρουν ένα τρόπο να ξαναμπούν στο ‘παιχνίδι’ της βιομηχανίας.

Την σκηνοθεσία της ταινίας έχει αναλάβει ο Shawn Levy, ενώ το σενάριο έχει γράψει ο Vince Vaughn και ο Jared Stern.
Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

Η τρελή πορεία του «Fast and Furious» στα ταμεία, 12 χρόνια μετά τα πρώτα «γκάζια»


Η συνταγή «περιπέτεια, γρήγορα αυτοκίνητα, εντυπωσιακές γυναικείες παρουσίες» αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά επιτυχημένη. Μετά από 12 χρόνια και έξι ταινίες, το «Fast and Furious» συνεχίζει την τρελή του πορεία στο box office.

Μετά την επιτυχία στους κινηματογράφους της Βρετανίας, όπου ξεπέρασε σε εισπράξεις τον «Υπέροχο Γκάτσμπι» του Μπαζ Λούρμαν, η ταινία «Fast and Furious 6 (Μαχητές των δρόμων 6)» συνεχίζει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Συνολικά η εν λόγω ταινία έχει φέρει στα ταμεία παγκοσμίως 275,5 εκατ. δολάρια έως σήμερα. Οι κριτικοί προσθέτουν στα συστατικά που την κάνουν επιτυχημένη, την επιλογή ηθοποιών κάθε εθνικότητας.

Στις ΗΠΑ, όπου προβάλλεται από τις 24 Μαΐου, σπάει τα ρεκόρ. Στις πρώτες ημέρες προβολής (μαζί με τον εορτασμό της ημέρας μνήμης Memorial Day, 27 Μαΐου), υπολογίζεται ότι έκανε εισπράξεις ύψους 122 εκατ. δολαρίων.

Η Memorial Day έδωσε λοιπόν στην κινηματογραφική βιομηχανία λόγους για να γιορτάζει. Το φετινό τριήμερο ήταν και το καλύτερο εισπρακτικά των τελευταίων ετών, καθώς έφερε στα ταμεία 315 εκατ. δολάρια, από 296 εκατ. δολάρια τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Η κωμωδία «Hangover IIΙ» βρέθηκε στην δεύτερη θέση, ενώ ακολούθησαν το «Star Trek Into Darkness» και ο «Iron Man 3».
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Θρίαμβος για τον Αμπντελαντίφ Κασίς και την Αντέλ Εξαρχόπουλος στις Κάννες


H Λέα Σεϊντού (αριστερά) και η Αντέλ Εξαρχόπουλος (δεξιά) φιλούν τον Αμπντελαντίφ Κεσίς κατά την απονομή του Χρυσού Φοίνικα στις Κάννες.
 To «La Vie d' Adele» του Αμπτελατίφ Κεσίς στο οποίο πρωταγωνιστεί η ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος και εξιστορεί τον έρωτα δύο νεαρών γυναικών, κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο 66ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, το οποίο ολοκληρώθηκε την Κυριακή το βράδυ, ύστερα από 10 ημέρες γεμάτες λάμψη και σινεμά. 

O τυνήσιος σκηνοθέτης Αμπνελαντίφ Κεσίς, μαζί με τις πρωταγωνίστριες του «La Vie d Adele», Αντέλ Εξαρχόπουλος και Λέα Σεϊντού έχοντας παραλάβει τον Χρυσό Φοίνικα

Η επιλογή της ταινίας του Τυνήσιου Κεσίς για τον Χρυσό Φοίνικα δεν μπορεί να ιδωθεί έξω από το κάδρο των εξελίξεων των τελευταίων εβδομάδων στη Γαλλία, όπου στη δημόσια συζήτηση κυριαρχεί το ζήτημα των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων.

Οι αδελφοί Τζόελ και Ιθαν Κοέν έφυγαν από τις Κάννες με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για το Inside Llewyn Davis.
Η Μπερενίς Μπεζό μαζί με τον σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαρχαντί, έχει μόλις λάβει το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για το «Παρελθόν»

Ο Μεξικανός Αμάτ Εσκαλάντε κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο 66ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών για τη δουλειά του στο «Heli».

Ο σκηνοθέτης του «Nebraska» Αλεξάντερ Πέιν παραλαμβάνει από τη Λετίσια Κάστα το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας για λογαριασμό του Μπρους Ντερν

Με το βραβείο της Επιτροπής τιμήθηκε το «Like Father Like Son» του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε Εντα.

O Μεξικανός Αμάτ Εσκαλάντε (αριστερά) χαιρετάει το κοινό έχοντας λάβει το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στις Κάννες για το «Heli». Δίπλα του ο ηθοποιός Φόρεστ Γουιτάκερ 

Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας δόθηκε στον 76χρονο Αμερικανό Μπρους Ντερν για τον ρόλο του στο «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν. Ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης έλαβε το βραβείο εκ μέρους του ηθοποιού που απουσίαζε από τις Κάννες.

Ο Τυνήσιος Αμπντελαντίφ Κεσίς χαμογελά, καθώς η Αντέλ Εξαρχόπουλος δέχεται το φιλί της Λέα Σεϊντού, αφού η «Ζωή της Αντέλ» έχει λάβει τον Χρυσό Φοίνικα στην τελετή απονομής των βραβείων στις Κάννες

Η Γαλλίδα Μπερενίς Μπεζό, που έγινε γνωστή για τον ρόλο της στο οσκαρικό «The Artist» πριν από δύο χρόνια, πήρε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για το «Le Passé» («Το Παρελθόν») του Ασγκάρ Φαραντί.

Βραβείο καλύτερου σεναρίου δόθηκε στον Κινέζο Ζία Ζανγκέ για το αμφιλεγόμενο λόγω υπερβολικής βίας «A Touch of Sin».

Χρυσός Φοίνικας για ταινία μικρού μήκους στο «Safe» του Νοτιοκορεάτη Μουν Μπιουν -γκον.

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο οποίος ήταν πρόεδρος της εννεαμελούς κριτικής επιτροπής στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, δήλωσε: «Ταξιδέψαμε σε όλον τον κόσμο με αυτά τα φιλμ».

Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

Ρόμπερτ Ρέντφορντ: «Η Αμερική έχασε τον δρόμο της μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο»


Σιωπή επικράτησε στην αίθουσα της συνέντευξης Τύπου για την ταινία «All Is Lost» στις Κάννες, όταν ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ πήρε το λόγο. Ο 77χρονος ηθοποιός και σκηνοθέτης είχε πολλά να πει για τις ΗΠΑ «που έχασαν τον δρόμο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο» και για τις εξελίξεις στην τεχνολογία «που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή μας».

«Κάποια πράγματα έχουν χαθεί» λέει ο Ρέντφορντ. «Το σύστημα των ηθικών αξιών είχε τρύπες τις οποίες δημιούργησαν τα σκάνδαλα, είτε ήταν το Γουότεργκεϊτ ή το Ιράν-Κόντρα. Η κατάσταση συνεχίζεται… Πίσω από όλη αυτή την προπαγάνδα υπάρχει μια μεγάλη γκρίζα περιοχή, μια άλλη δηλαδή Αμερική η οποία δεν τραβάει την προσοχή μας. Αποφάσισα να κάνω αυτή την Αμερική αντικείμενο των ταινιών μου» σχολίασε ο Ρέντφορντ.

Ο βραβευμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης μίλησε επίσης για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας και για την εξέλιξη της τεχνολογίας.

«Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη κατάσταση. Ο ίδιος ο πλανήτης μάς φωνάζει…. Συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε, δίχως να μας ενδιαφέρει τι καταστρέφουμε, είτε είναι ο πολιτισμός των γηγενών Αμερικάνων, είτε το ίδιο το περιβάλλον» σχολίασε.

«Εχω παρακολουθήσει επίσης τους ρυθμούς με τους οποίους εξελίσσεται η τεχνολογία. Γίνονται όλο και πιο γρήγοροι. Δεν μπορώ λοιπόν παρά να αναρωτιέμαι πόσο καιρό ακόμη θα συνεχιστεί αυτό πριν εξαντληθεί» είπε ο Ρέντφορντ.

Στην ταινία ο Ρέντφορντ υποδύεται έναν άνδρας μεγάλης ηλικίας ο οποίος κάνει ένα μοναχικό ταξίδι με το ιστιοπλοϊκό του. Το σκάφος του συγκρούεται με ένα κοντέινερ που επιπλέει. Ο άνδρας θα καταφέρει να σφραγίσει την τρύπα αλλά θα δώσει μάχη για να βγει ζωντανός.

«Η ταινία επικεντρώνεται στο τι συμβαίνει όταν δεν έχεις όλα αυτά. Το μόνο που έχεις είναι έναν άνθρωπο, μια βάρκα και τον καιρό. Μόνο αυτά» είπε.

Ο Ρέντφορντ εξομολογήθηκε ότι του άρεσε το γεγονός ότι δεν χρειάστηκε να καθίσει ο ίδιος αυτή τη φορά στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Καθώς μετά από οκτώ χρόνια (τελευταία φορά ήταν το 2005 στην ταινία «An Unfinished Life») αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινία την οποία δεν σκηνοθετεί.

Οσο για την γνωριμία του με τον σκηνοθέτη Τζέι Σι Τσάντορ, το φεστιβάλ Sundance τους έφερε κοντά. Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν η ταινία του Τσάντορ «Margin call» - με την οποία έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο – επιλέχτηκε για να παρουσιαστεί στο εν λόγω φεστιβάλ.

«Τράβηξε αμέσως την προσοχή μου. Επέμενε και πίστευε στο όραμά του, ενώ παράλληλα έδειχνε τον απαιτούμενο σεβασμό στους συνεργάτες του και μου έδωσε έτσι το κουράγιο να δώσω κι εγώ πολλά στη νέα μας δουλειά» είπε ο Ρέντφορντ.

Enhanced by Zemanta

VIDEO - Γιορτή στις Κάννες για την επιστροφή του Τζέρι Λιούις στο σινεμά μετά από 18 χρόνια


Επέστρεψε με πρωταγωνιστικό ρόλο μετά από 18 χρόνια και το διασκέδασε με την ψυχή του. Ο λόγος για τον ζωντανό θρύλο της αμερικανικής κωμωδίας Τζέρι Λιούις που εμφανίστηκε γεμάτος ενέργεια και καλή διάθεση στο 66ο Φεστιβάλ των Καννών την Πέμπτη.

Ο 87χρονος σήμερα ηθοποιός βρέθηκε στις Κάννες με αφορμή την προβολή της ταινίας «Max Rose» του Ντάνιελ Νόα, ο οποίος του «χάρισε» τον πρώτο του μεγάλο ρόλο μετά από το «Funny Bones» το 1995.

Ο Τζέρι Λιούις ερμηνεύει αυτή τη φορά έναν δραματικό ρόλο, εκείνο ενός πιανίστα της τζαζ που ανακαλύπτει ότι ο γάμος του στηριζόταν σε ψέμματα, λίγες ημέρες πριν από τον θάνατο της συζύγου του. Στην ταινία παίζουν ακόμη οι Κέβιν Πόλακ, Κέρι Μπίσε.

Ο Τζέρι Λιούις, που έγινε γνωστός κυρίως μέσα από τις παραστάσεις του στο θέατρο, έκανε μια εμφάνιση – έκπληξη και το 1982 στην ταινία «The King Of Comedy» του Μάρτιν Σκορσέζε, στο πλευρό του Ρόμπερτ Ντε Νίρο.

Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

«Ταινιόραμα 2013», η φιλμική γιορτή του καλοκαιριού

Κάποτε οι κινηματογραφόφιλοι περίμεναν πώς και πώς το καλοκαίρι. Πρώτον, επειδή είχαν την ευκαιρία να δουν όσες ταινίες δεν πρόλαβαν τη χειμερινή σεζόν, και δεύτερον, επειδή μπορούσαν να παρακολουθήσουν σπουδαία αριστουργήματα της φιλμικής ιστορίας.

Το πρώτο το χάσαμε με την επέκταση του κυκλώματος διανομής και τις καλοκαιρινές πρεμιέρες. Το δεύτερο επίσης: οι παλιές κόπιες που τριγυρνούσαν τις αίθουσες εξαφανίστηκαν και οι επανεκδόσεις των τελευταίων ετών σπανίως είναι… τολμηρές.

Πάντως κάτι δεν έχει αλλάξει: οι σινεφίλ του σήμερα εξακολουθούν να μαθαίνουν σινεμά από την οικογένεια Στεργιάκη. Όπως συνέβη και με μένα, τότε που ανήλικος ξημεροβραδιαζόμουν στα ταινιοράματα του Αλφαβίλ (θυμάμαι ακόμα εκείνη την τρομερή αφίσα με τη μορφή που δάγκωνε δαιμονισμένα το σελιλόιντ – μου λείπει η αίθουσα πολύ). Και είναι ευτύχημα που η παράδοση αυτή συνεχίζεται – και μάλιστα φέτος επιστρέφει θριαμβευτικά σε ένα καθόλα επικό δίμηνο που καλύπτει όλες τις τάσεις του κινηματογράφου (και όλες τις… ηπείρους) ενώ ανάμεσα στις προβολές θα ανακαλύψετε και κάποιες ταινίες – διαμάντια που προβάλλονται σπάνια. Αν μπορούσα, θα ήμουν κάθε μέρα στο Άστυ.

Αν μπορείτε, να το κάνετε. Ειδικά φέτος: το Ταινιόραμα του 2013 στήθηκε με ιδιαίτερη αγάπη και φροντίδα, καθότι αφιερωμένο στο δημιουργό του, τον Αντώνη Στεργιάκη, που μας «άφησε» στις 24 Νοεμβρίου 2012, σε ηλικία 75 ετών.

Οι 147 ταινίες που έχει αγαπήσει το κοινό διαχρονικά σε 7 εβδομάδες ή 49 ημέρες, εντάσσονται σε 49 χορταστικές ενότητες για όλες τις προτιμήσεις, τις απολαύσεις και τις ορέξεις αυτών που αγαπούν τον κινηματογράφο. Όπως πάντα, τρεις ταινίες θα προβάλλονται καθημερινά με το ενιαίο εισιτήριο των 6 ευρώ, ενώ περιορισμένος αριθμών καρτών διαρκείας αξίας -μόλις- 30 ευρώ προπωλείται στο ταμείο του κινηματογράφου Αστυ.

Με μια πρώτη ματιά, ανάμεσα στα 147 ξεχωριστά αριστουργήματα βρίσκουμε τις σπάνιες ταινίες Χαμένος Ορίζοντας και Συνέβη μια Νύχτα του Φρανκ Κάπρα, Κάτω από τον Αστερισμό του Σκορπιού των αδελφών Ταβιάνι, Διεστραμμένα Νιάτα του Ναγκίσα Οσίμα, Μια Ερωτική Ιστορία του Ρόι Άντερσον, Φριτς ο Πονηρόγατος του Ραλφ Μπάκσι κ.ά.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν ειδικές θεματικές βραδιές με τρεις ταινίες τους κάθε φορά, για τους Aλφρεντ Χίτσκοκ, Πέδρο Αλμοδόβαρ, Λαρς φον Τρίερ, Oντρεϊ Χέμπορν, Φρανκ Κάπρα, Oρσον Γουελς, Λουίς Μπουνιουέλ, Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι, Μέριλιν Μονρόε, Ατόμ Εγκογιάν, Νουρί Μπιλγκέ Τσειλάν, Τσαν Γουκ Παρκ, Κουέντιν Ταραντίνο, Ναγκίσα Οσίμα, Λουκίνο Βισκόντι, Ζαν-Πιερ και Λυκ Νταρντέν, Τόμας Βίντερμπεργκ, Ντέιβιντ Λιντς, Κιμ Κι Ντουκ, Ρόι Άντερσον, Μάικ Λι, Έιμοζ Κόλεκ μέχρι τον... Νίκο Ζερβό.

Α, και αν κάποιοι από εσάς βρίσκουν ενοχλητικές τις γραμμές της emulsion και τα κοψίματα που συναντά κανείς σε κόπιες ταινιών της δεκαετίας του 50 για παράδειγμα, προτείνω να αναθεωρήσετε την αγάπη σας για το σινεμά. Μιλάω πολύ σοβαρά.

Το «Ταινιόραμα 2013» θα διεξάγεται στο σινεμά Aστυ, από τις 16 Μαΐου έως τις 3 Ιουλίου.

Τρίτη, 14 Μαΐου 2013

Ανοίγει η αυλαία του 66ου φεστιβάλ των Καννών


Με την ταινία «Ο υπέροχος Γκάτσμπι» του Μπαζ Λούρμαν, βασισμένη στο ομότιτλο κλασικό βιβλίο του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ, αρχίζει αύριο το 66ο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών.

Η ταινία, που προβάλλεται εκτός συναγωνισμού, και που από μεθαύριο, Πέμπτη, θα αρχίσει να προβάλλεται και στην Ελλάδα, είναι μια αλληγορία πάνω στο αμερικανικό όνειρο, μέσα από την ιστορία ενός μυστηριώδη νεόπλουτου, του Τζέιν Γκάτσμπι, στην Αμερική της δεκαετίας του ’20, περίοδο της τζαζ, της ποτοαπαγόρευσης, του γκανγκστερισμού αλλά και της ανόδου του χρηματιστηρίου, με τον Γκάτσμπι να προσπαθεί να ξαναζωντανέψει τον έρωτά του για τη γυναίκα που όταν ήταν φτωχός τον άφησε για να παντρευτεί έναν πλούσιο.

Φανταστικό, με το γνωστό στο φεστιβάλ των Καννών γκλάμορ, ξεκίνημα, με τον Αυστραλό σκηνοθέτη της ταινίας Λούρμαν και τους σταρ του, Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Κάρεϊ Μάλιγκαν και Τόμπι Μαγκουάιρ, να διασχίσουν στο κόκκινο χαλί της Κρουαζέτ μπροστά στους αμέτρητους φαν, που ετοιμάζονται να μαζευτούν έξω από το Μέγαρο του φεστιβάλ (ήδη, για να εξασφαλίσουν θέση, έχουν στήσει τις καρέκλες και τις σκάλες τους από σήμερα) για να τους θαυμάσουν και να πάρουν αυτόγραφα.

Είκοσι μία συνολικά ταινίες διαγωνίζονται στο εξαιρετικά ενδιαφέρον 12ήμερο του φεστιβάλ για το Χρυσό Φοίνικα και τα άλλα βραβεία της εκδήλωσης, της πιο σημαντικής στο χώρο του κινηματογράφου, που θα απονείμει ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, διάσημος Αμερικανός σκηνοθέτης Στίβεν Σπίλμπεργκ και τα μέλη του: οι σκηνοθέτες Ανγκ Λι, Κρίστιαν Μουντζίου, Λιν Ράμσεϊ και Ναόμι Καβάζε, και οι ηθοποιοί Νικόλ Κίντμαν, Βίντια Μπάλαν, Ντανιέλ Οτέιγ και Κρίστοφ Γουόλτζ.

Ανάμεσα στις ταινίες που θα διαγωνιστούν περιλαμβάνονται και έργα από διάσημους σκηνοθέτες, όπως οι αδερφοί Ιθαν και Τζόελ Κοέν, Ρομάν Πολάνσκι, Αλεξάντερ Πέιν, Αρνό Ντεπλεσέν, Τζιμ Τζάρμους, Ασγκάρ Φαραντί, Φρανσουά Οζόν, Στίβεν Σόντερμπεργκ κ.ά.

Αύριο, στο κόκκινο χαλί αναμένεται να παρελάσουν και άλλοι διάσημοι σταρ, όπως οι Μάικλ Ντάγκλας, Ματ Ντέιμον, Ράιαν Γκόσλινγκ, Μάριον Γκοτιγιάρ κ.ά.

Στους αναμενόμενους και η Σοφία Κόπολα, που η ταινία της «The Bling Ring» θα κάνει έναρξη του τμήματος «Ένα κάποιο βλέμμα» μεθαύριο Πέμπτη. Χρειάστηκε να περάσουν εφτά ολόκληρα χρόνια, δηλαδή μετά την εμπορική αποτυχία της ταινίας της «Μαρία Αντουανέτα», που στοίχισε 40 εκατομμύρια δολάρια, για να επιστρέψει η 41χρονη σήμερα κόρη του Φράνσις Φορντ Κόπολα στον κινηματογράφο. Κι αυτό, όπως ανάφερε η ίδια, «επειδή συνάντησα τον διευθυντή φωτογραφίας Χάρι Σαββίδη που μου έδειξε μια καινούρια εικόνα. Μπορούσε να φτιάχνει μικρά πράγματα και πολύ απλά. Με ξανάκανε να θέλω να γυρίσω και πάλι ταινίες σε χαμηλό αυτή τη φορά κόστος» – η νέα της ταινία στοίχισε μόλις 8 εκατομμύρια, ποσό πολύ χαμηλό για τα αμερικάνικα δεδομένα.

Πέμπτη, 9 Μαΐου 2013

Στον Χάνεκε το φετινό βραβείο «Πρίγκιπας των Αστουριών»

Μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις στην Ισπανία, το βραβείο «Πρίγκιπας των Αστουριών» απονεμήθηκε φέτος στον Μίκαελ Χάνεκε, τον αυστριακό σκηνοθέτη της πολυβραβευμένης ταινίας «Αγάπη».

Τα μέλη της κριτικής επιτροπής, ο κουβανός χορογράφος Κάρλος Ακόστα Κεσάδα, η σέρβα εικαστικός Μαρίνα Αμπράμοβιτς, ο αμερικανός εικαστικός και βιντεοκαλλιτέχνης Μπρους Νάουμαν και ο εσθονός συνθέτης Άρβο Παρτ, βράβευσαν τον Χάνεκε«για την βαθιά ριζωμένη στην ευρωπαϊκή κουλτούρα κινηματογραφική παραγωγή του, η οποία αποτελεί μία πρωτότυπη και προσωπική προσέγγιση, με μεγάλη ειλικρίνεια, οξυμένη αίσθηση και πολύ ιδιαίτερη ευαισθησία, σε θεμελιώδη προβλήματα που μας αγγίζουν τόσο προσωπικά, όσο και συλλογικά».

«Ο Χάνεκε φωτίζει και ανατέμνει με αξιοθαύμαστη μαεστρία σκοτεινές πτυχές της ύπαρξης, όπως η βία, η καταπίεση και η ασθένεια, τις οποίες προσεγγίζει με αξιέπαινη σοβαρότητα, ανοίγοντας συνάμα διαδρόμους για την ανεξάντλητη παραμυθία της αγάπης, της εμπιστοσύνης και της στράτευσης», προσθέτει στην απόφασή της η επιτροπή.

Ο Χάνεκε τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 2012 για την «Αγάπη», καθώς και με Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, Χρυσή Σφαίρα και διακρίσεις βρετανικά βραβεία Bafta και τα γαλλικά κινηματογραφικά βραβεία Σεζάρ.

Η ταινία, γαλλο-αυστριακής παραγωγής, με πρωταγωνιστές τον 81χρονο Ζαν-Λουΐ Τρεντινιάν και την 85χρονη Εμανουέλ Ριβά, πραγματεύεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που έρχεται αντιμέτωπο με την ασθένεια. «Όποτε δημιουργώ μία ταινία θέλω ο κόσμος να αισθάνεται ένα βαθύ συναίσθημα και εάν το καταφέρω αυτό είμαι ευτυχισμένος», είχε δηλώσει τον περασμένο Φεβρουάριο ο Χάνεκε, παρουσιάζοντας στη Μαδρίτη μία από τις σπάνιες οπερατικές σκηνοθεσίες του, το «Έτσι κάνουν όλες» (Così fan tutte) του Μότσαρτ.
Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 8 Μαΐου 2013

Η Αθήνα τιμώμενη πόλη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο


Στην Αθήνα θα εστιάσει το πρόγραμμα City to City στο 38ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, το οποίο θα διεξαχθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο, μετέδωσαν καναδικά μέσα ενημέρωσης.  

«Θέλουμε να συστήσουμε το κοινό μας σε νέες γενιές κινηματογραφιστών που δεν φοβούνται να ξαναγράψουν τους κανόνες. Οταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε σχετικά με τις πρωτότυπες ταινίες που πρόσφατα αναδύθηκαν από αυτήν την αρχαία και σύγχρονη πόλη, η τέλεια επιλογή για μας φέτος ήταν η Αθήνα», δήλωσε την Τετάρτη ο Κάμερον Μπέιλι, καλλιτεχνικός διευθυντής του φημισμένου κινηματογραφικού φεστιβάλ.

Η επιλογή της Αθήνας έγινε από τον Κάμερον Μπέιλι και τον Δημήτρη Εϊπίδη, υπεύθυνο του διεθνούς προγράμματος του Φεστιβάλ του Τορόντο. «Μετά από μια περίοδο χειμερίας νάρκης, το ελληνικό σινεμά βρήκε τελικά το δρόμο της επιστροφής στο προσκήνιο. Μια σειρά νεαρών κινηματογραφιστών — με τους περισσότερους από αυτούς να έχουν μόλις τελειώσει τη σχολή κινηματογράφου ή, στην καλύτερη περίπτωση, με μια-δυο ταινίες μικρού μήκους στο βιογραφικό τους — έχουν φέρει τα πάνω κάτω. Εκεί όπου οι άλλοι έβλεπαν απόγνωση, εκείνοι έβλεπαν έμπνευση».

Οπως σημειώνει ο ελληνικός ιστότοπος για την Εβδομη Τέχνη flix.gr, αυτή είναι η πέμπτη χρονιά για το πρόγραμμα City to City στο Τορόντο. Το πρόγραμμα προβάλλει κινηματογραφιστές που ζουν και εργάζονται σε μια επιλεγμένη πόλη, ανεξάρτητα από το πού γυρίζονται οι ταινίες τους. Ανάμεσα στις πόλεις που προβλήθηκαν σε παλαιότερα προγράμματα είναι το Τελ Αβίβ, η Κωνσταντινούπολη, το Μπουένος Αϊρες και η Βομβάη.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ του Τορόντο, τo City to City αναφέρεται ως πρόγραμμα «που φέρνει στο κοινό πόλεις του κόσμου – μια εικόνα του πιο καυτού μέρους τώρα».

Τον Ιούλιο θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα του City to City, οπότε και θα γίνει γνωστό ποιες ελληνικές ταινίες θα συμμετάσχουν.

Τρίτη, 7 Μαΐου 2013

Τιμώμενο πρόσωπο στις Κάννες ο Αλέν Ντελόν


O Αλέν Ντελόν στον ρόλο που άλλαξε την καριέρα του, στο «Γυμνοί στον Ηλιο» που θα προβληθεί εφέτος στις Κάννες.
Ο 77χρονος σήμερα Αλέν Ντελόν θα είναι τιμώμενο πρόσωπο στο Φεστιβάλ των Καννών που αρχίζει στις 15 Μαΐου. Οπως ανακοινώθηκε από τους διοργανωτές ο Ντελόν θα τιμηθεί για την προσφορά του στο σινεμά παράλληλα με την προβολή της θρυλικής ταινίας «Plein Soleil» («Γυμνοί στον Ηλιο», 1960) η οποία αποτέλεσε κομβικό σημείο στην καριέρα του γάλλου γόη. 

Με τον ρόλο του στο «Γυμνοί στον Ηλιο» – μεταφορά του Ρενέ Κλεμέν του μυθιστορήματος «Ο Ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» – ο Ντελόν εγκαινίασε μια σειρά ποιοτικών ερμηνειών που τον οδήγησε έπειτα στο υπέροχο φιλμ «Ο Ρόκο και τα αδέλφια του» και αργότερα στον καλλιτεχνικό θρίαμβο του «Γατόπαρδου» (1963).

Ο Ντελόν, ο οποίος ζει στην Ελβετία, υπήρξε όντως ποιοτικός όσο και άνισος ηθοποιός σε μια καριέρα που μετράει περίπου 100 ταινίες και περισσότερα από 50 χρόνια διάρκεια.

Η κόπια του «Plein Soleil» αποκαταστάθηκε από το εργαστήριο Immagine Ritrovata laboratory στην Ιταλία με χρήματα που δαπάνησε το γαλλικό StudioCanal.

tanea.gr

Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013

Κάννες: Τιμώμενη χώρα η Ελλάδα


Εκτός της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του Γιώργου Μαρκάκη, «India Blues», μπορεί να μην έχει επιλεγεί καμία άλλη ελληνική ταινία για το επερχόμενο Φεστιβάλ των Καννών, αλλά η ελληνική κινηματογραφική βιομηχανία ετοιμάζεται να έχει μια αξιοσημείωτη παρουσία στην Κυανή Ακτή, στην πιο σημαντική παγκόσμια κινηματογραφική εκδήλωση.

Τιμώμενη χώρα στο  «Regions Capitales pour le cinema»

Το «Film Commission Ile de France», μαζί με το γερμανικό Συμβούλιο Μέσων Ενημέρωσης του Βερολίνου-Βραδεμβούργου καθώς και τα «Film Commissions» της Μαδρίτης και της Ρώμης, επέλεξαν την Ελλάδα σαν τιμώμενη χώρα στο  «Regions Capitales pour le cinema», μια  παραδοσιακή συνάντηση που γιορτάζεται στις  Κάννες.

Η εκδήλωση συντονίζεται από τον κορυφαίο Ολιβιέ Ρεν Βεγιόν του «Ile de France Film Commission» και τον Σύμβουλο Πολιτιστικών Υποθέσεων του έλληνα Πρωθυπουργού, Δημοσθένη Δαββέτα, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) που μαζί με μια ομάδα από επτά νέους παραγωγούς,  θα ταξιδέψουν στις Κάννες για να συμμετέχουν στη συνάντηση της 21η Μαΐου, για την προώθηση των επερχόμενων  έργων τους και να συναντηθούν με ειδικά καλεσμένους ξένους παραγωγούς και χρηματοδότες.

Το «παρών» θα δώσουν

Ο Γιώργος Τσουργιάννης (Horsefly Productions), για την προώθηση του έργου επιστημονικής φαντασίας του Γιάννη Βεσλεμέ «1901» που βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης. Η Αμάντα Λιβανού για την προώθηση του ντεμπούτου της Σοφίας Εξάρχου,  με ένα δράμα σε παραγωγή Guanaco Film.

Ο Γιώργος Καρναβάς και ο Κωνσταντίνος Κοντοβράκης (Heretic) για την προώθηση της σκηνοθετικής προσπάθειας του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου (Wasted Youth, Λοκάρνο 2011), με τίτλο «Πεινασμένο Στόμα» που θα γυριστεί τον Ιανουάριο του 2014 και της Ελίνας Ψύκου (η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά, Φόρουμ του Βερολίνου 2013) με το «Ίβο και Σοφία» που θα γυριστεί στα τέλη του επόμενου έτους.

Η Μαρία Χατζάκου (Haos Film), για την προώθηση της νέας ταινίας της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη (Attenberg, Βενετία 2010), με τίτλο «Duncharon» (Arte France Cinema Award-Cinemart 2012) που βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης.

Ο Κώστας Κεφάλας από την Faliro House, εταιρεία παραγωγής του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου με ταινίες όπως: «Άλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου, «Attenberg» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, «Πριν τα μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, «Only lovers left alive» του Τζιμ Τζάρμους καθώς και δύο νέες ταινίες του Τέρενς Μάλικ, αναζητά εταίρους παραγωγής για το «Για πάντα», τη νέα σκηνοθετική προσπάθεια της Μαργαρίτας Μαντά, πρώην στενής συνεργάτιδας του αείμνηστου έλληνα δημιουργού Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Η Μαρία Τσίγκα (Αργοναύτες Productions του Πάνου Παπαχατζή), για την προώθηση της νέας ταινίας του Άγγελου Φραντζή με τίτλο «Virus», που θα γυριστεί στη Ρωσία και βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης.

Σε αναζήτηση πρόσθετης χρηματοδότησης

Όλα αυτά τα σχέδια (ταινίες), που βρίσκονται σε εξέλιξη, θα πάνε στις Κάννες στο «Regions  Capitales pour le cinema», σε αναζήτηση πρόσθετης χρηματοδότησης για να συμπληρώσουν το χρηματοδοτικό τους πλάνο, αφού έχουν ήδη εξασφαλίσει δεσμεύσεις από εθνικούς φορείς, διεθνείς παραγωγούς, χρηματοδότες και χρηματοδοτικούς οργανισμούς.

Μαζί με τους  κ.κ. Βεγιόν και Δαββέτα, θα παραστούν  στη συνάντηση των Καννών ο Γιώργος Παπαλιός και ο Γρηγόρης Καραντινάκης, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και γενικός διευθυντής του Ε.Κ.Κ., αντίστοιχα.



Πηγή: naftemporiki.gr

Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 1 Μαΐου 2013

Ster Cinemas: Νέο εισιτήριο για ανέργους και οικογένειες με 5€ για όλες τις ημέρες!

Tα Ster Cinemas επιστρέφουν με νέες προσφορές, νέες τιμές!

Από 2 Μαϊου και για όλες τις ημέρες και προβολές νέο οικογενειακό εισιτήριο με 5€!*


Οι γονείς μοιράζονται με τα παιδιά τους την εμπειρία των Ster Cinemas και απολαμβάνουν υπέροχες παιδικές ταινίες σε μοναδική οικογενειακή τιμή!

Και οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ!

Νέο εισιτήριο για ανέργους με 5€ για όλες τις ημέρες!*

Διότι τα Ster Cinemas που δραστηριοποιούνται στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα) εδώ και καιρό έχουν νιώσει την ανάγκη της αγοράς για ποιοτικές υπηρεσίες σε πολύ προσιτές τιμές.

Μετά την γενναία μείωση τιμής στα 6.5€ που πρώτοι απ' όλους πραγματοποίησαν συνεχίζουν να προσφέρουν ό,τι καλύτερο μπορούν και έχοντας κερδίσει τις εντυπώσεις, σκοπεύουν να δίνουν πάντα το καλύτερο στο κινηματογραφικό κοινό.

*Εξαιρούνται οι 3D προβολές!

Παρέχεται δωρεάν parking!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...