Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013

Αυλαία με Τζόνι Ντεπ και Κρίστοφερ Λι για το Φεστιβάλ του Λονδίνου

Κανείς δεν το περίμενε, καμία ανακοίνωση δεν είχε γίνει, οπότε αντιλαμβάνεστε το χειροκρότημα όταν ανέβηκε στη σκηνή ο Τζόνι Ντεπ (με βαμμένα κατάξανθα μαλλιά) για να απονείμει στον Κρίστοφερ Λι το τιμητικό, για την προσφορά του στο σινεμά, βραβείο. 

«Είμαι μεγάλη τιμή που βρίσκομαι εδώ για να τιμήσω έναν σπουδαίο άνδρα», ήταν τα πρώτα του λόγια. «Ο Κρίστοφερ Λι υπήρξε πάντα μια υπέροχη πηγή έμπνευσης, για ένα και πολλούς άλλους ηθοποιούς και κιηματογραφιστές. Το να δουλέψω με αυτόν τον αληθινό καλλιτέχνη και γνήσιο τζέντλεμαν ήταν ένα παιδικό όνειρο που πραγματοποιήθηκε».

Κατά τα άλλα, το πρώτο βραβείο (που φυσικά προορίζεται για βρετανική ταινία) πήγε στο «ida» του Πάβελ Παβλικόφσκι, την ταινία δηλαδή που πριν από λίγες μέρες οι ίδιοι είχαμε ξεχωρίσει ως την καλύτερη και πιο ιδιαίτερη της φετινής αγγλικής παραγωγής.

Οι έλληνες σινεφίλ είχαν τιμήσει το «Μy summer of love» (με την υπέροχη μουσική των Goldfrapp), να δούμε τι θα κάνουν με αυτήν εδώ την «δύσκολη» ασπρόμαυρη ιστορία μιας νεαρής μοναχής σε απροσδιόριστο κίνδυνο.

Το «Saving mister Banks» διαθέτει ένα κολοσσιαίο καστ στο οποίο πρωτοστατούν οι Τομ Χανκς, Κόλιν Φάρελ και Εμα Τόμσον, οι οποίοι με τις εμβληματικές τους παρουσίες έκλεισαν το φεστιβάλ με το γκλάμουρ που του αναλογεί.

Η δε ταινία, μια ιδιαίτερη περίπτωση: πρόκειται για την ιστορία των γυρισμάτων του παιδικού φιλμ «Μαίρη Ποπινς» με τον Tομ Χανκς στο ρόλο του Γουολτ Ντίσνει. Ως γνωστόν η χολιγουντιανή αυτοαναφορικότητα σπανίως «βγάζει» αριστουργήματα αλλά εμείς περάσαμε μια χαρά.

Ο τελικός απολογισμός λοιπόν έχει ως εξής: Το κινηματογραφικό φεστιβάλ του Λονδίνου ολοένα και γιγαντώνεται. Αποτελεί δε, μια εξαίσια αφορμή δια την τόνωση του βρετανικού φιλμογραφικού ηθικού, έτσι όπως κάθε χρονιά μας αποκαλύπτονται καινούρια ταλέντα, όπως για παράδειγμα η υπέροχη ταινία «ο εγωιστής γίγαντας» της Κλιό Μπερνάρντ. Μια σκληρή ιστορία για την ενηλικίωση, και μια ταινία που απ΄ότι γνωρίζουμε δεν έχει ακόμα βρει το δρόμο της προς τις ελληνικές αίθουσες.

Η θέση της Γηραιάς Αλβιόνας στην παγκόσμια κινηματογραφική αγορά επιτρέπει στους ιθύνοντες του θεσμού ένα κατά κάποιο τρόπο «ξεχείλωμα» της ταυτότητας της διοργάνωσης στην οποία χωρούν τόσο η Σάντρα Μπούλοκ με το Gravity (ένα αριστούργημα επιστημονικής φαντασίας) όσο και «η Αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», η ταινία δηλαδή που δίχως να έχει προβληθεί ακόμα στην Ελλάδα, έχει περάσει από πάμπολα μεγάλα φεστιβάλ, αφήνοντας μόνο τις καλύτερες των εντυπώσεων. Είμαι προσωπικά περίεργος να δω τι θα επισημανθεί από τους εδώ συναδέλφους μου για το ντεμπούτο της σκηνοθέτιδας Ελίνας Ψύκου.

Η τελευταία προβολή εκτός διαγωνιστικού αφορούσε μια επίσης (έστω και κατά το ήμισυ) ελληνικής παραγωγής με διεθνή όμως αύρα. Την ταινία «Only lovers left alive» του Τζιμ Τζάρμους με την Τίλντα Σουίντον, την οποία πέτυχα έξω από το δισκάδικο HMV και έχασα λίγο την λαλιά μου. Την ταινία όμως δεν την είδα γιατί, απλούστατα, θα με περιμένει μαζί με πολλούς άλλους έλληνες σινεφίλ στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης όπου θα κάνει μεγάλη πρεμιέρα παρουσία του σκηνοθέτη της.

Ακης Καπράνος / Τα Νέα
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τη γνώμη σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...