Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012

Από την Κρήτη στη βιομηχανία του θεάματος στις ΗΠΑ

Μεταξύ των Ελλήνων που έχουν μια πετυχημένη καριέρα στο εξωτερικό είναι και μια νέα Ελληνίδα από το Ηράκλειο της Κρήτης, η Χριστίνα Μαρούδα, που έχει ήδη ξεχωρίσει στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό χώρο... της βιομηχανίας θεάματος στις ΗΠΑ. Ιδρύτρια του Indian Film Festival στο Λος Αντζελες, διευθύνουσα σύμβουλος της Media Partners Global και, πιο πρόσφατα, στέλεχος του Film Society στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης που διοργανώνει το New York Film Festival, ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ κινηματογράφου στον κόσμο.

* Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη βιομηχανία του θεάματος; Τι σας έκανε να βγείτε από τα ευρωπαϊκά σύνορα και να βρεθείτε στις ΗΠΑ;

Μου άρεσε πάντα ο χώρος του θεάματος, όπως και το μάρκετινγκ ταυτόχρονα. Οι ΗΠΑ και συγκεκριμένα το Λος Άντζελες είναι η παγκόσμια πρωτεύουσα της ψυχαγωγίας και του θεάματος, αλλά και του μάρκετινγκ. Όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του θεάματος έχουν τα κεντρικά τους γραφεία στο Λος Άντζελες. Οπότε αποφάσισα να πάω εκεί για μεταπτυχιακές σπουδές στο μάρκετινγκ ενώ παράλληλα έκανα και ένα πρόγραμμα πάνω στο μάρκετινγκ και τη διανομή στο χώρο του κινηματογράφου. Ξεκίνησα να εργάζομαι στο Τμήμα Μάρκετινγκ της Lions Gate Entertainment και στη συνέχεια στο AFI Fest, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου που διοργανώνει το American Film Institute στο Λος Άντζελες. Το 2002 θέλησα να μπω στο χώρο του θεάματος με κάτι το οποίο θα μου ανήκε. Έκανα λοιπόν ένα business plan και αποφάσισα να ξεκινήσω το Φεστιβάλ Ινδικού Κινηματογράφου του Λος Άντζελες (IFFLA).

Στο Φεστιβάλ αυτό προβάλλουμε κυρίως ανεξάρτητο ινδικό κινηματογράφο, ταινίες από διαφορετικές περιοχές της Ινδίας που είναι σε διάφορες γλώσσες, ταινίες της ινδικής διασποράς, κυρίως αγγλικές, και τέλος κάποιες ταινίες Μπόλιγουντ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το καθαρά εμπορικό κομμάτι του ινδικού κινηματογράφου.

Σιγά-σιγά το IFFLA καθιερώθηκε όχι μόνο ως ένα πολιτιστικό γεγονός της ινδικής κοινότητας του Λος Άντζελες, αλλά και ως ο συνεκτικός κρίκος Αμερικής - Ινδίας στη βιομηχανία του θεάματος. Ειδικά το 2008 όταν βγήκε το “Slumdog Millionaire” συνεργαστήκαμε με όλα τα στούντιο που άρχισαν να δουλεύουν με Ινδία. Δεδομένου ότι η Ινδία δεν έχει Γραφεία Κινηματογράφου (Film Commission) στις ΗΠΑ όπως κάποιες άλλες χώρες, το IFFLA αποτελεί την πλατφόρμα από την οποία ξεκινούν όλα και στην οποία καταλήγουν όλα όσα έχουν να κάνουν με την Ινδία και τον ινδικό κινηματογράφο. Οποιοσδήποτε έχει μια ερώτηση ή θέλει πληροφορίες για την Ινδία, για ηθοποιούς, για σενάρια, για άδειες, κ.λπ. απευθύνεται σε μας.

* Πώς συνδέεται το IFFLA με τη διεθνή βιομηχανία θεάματος;

Α. Σίγουρα το IFFLA έχει καθιερωθεί ως το Φεστιβάλ που παρακολουθούν πρώτ’ απ’ όλα τα υπόλοιπα ινδικά φεστιβάλ προτού αποφασίσουν ποιες ταινίες θα προβάλλουν. Σε μας απευθύνονται τα φεστιβάλ κινηματογράφου της Νότιας Ασίας και αρκετά διεθνή φεστιβάλ, ιδιαίτερα μετά το “Slumdog Millionaire”, οπότε δημιουργήθηκε ένα μεγάλο ενδιαφέρον για τον ινδικό κινηματογράφο.

Εκτός αυτού, το IFFLA καλεί όλους τους διανομείς και τους παραγωγούς του Χόλιγουντ στις τελετές έναρξης και λήξης του Φεστιβάλ. Εδώ και οκτώ χρόνια διοργανώνουμε το “One-on-One”, μια συνάντηση στην οποία συμμετέχουν αφενός οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί των ταινιών μας και αφετέρου οι διανομείς, παραγωγοί και ατζέντηδες του Χόλιγουντ. Έτσι, στο πλαίσιο αυτών των συναντήσεων έχουν δημιουργηθεί κάποιες πολύ σημαντικές συνεργασίες: ηθοποιοί έχουν βρει μάνατζερ, σκηνοθέτες που είναι και σεναριογράφοι έχουν γράψει σενάρια για κάποια στούντιο του Χόλυγουντ κ.λπ. Ο θεσμός αυτός έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία.

* Πιστεύετε ότι η βιομηχανία θεάματος του Χόλιγουντ είναι πλέον έτοιμη να προβάλει ουσιαστικά την πολυ-πολιτισμικότητα, εντάσσοντας ξένους ηθοποιούς στις ταινίες που γυρίζονται σήμερα εκεί;

Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε ηθοποιούς ινδικής καταγωγής να εμφανίζονται στην τηλεόραση παίζοντας ρόλους πέρα από τον στερεοτυπικό ταξιτζή ή μικροπωλητή. Βέβαια αυτό το ταμπού δεν έχει ξεπεραστεί ακόμα εντελώς. Και γενικά, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για ηθοποιούς άλλων εθνικοτήτων...

* Τα φεστιβάλ κινηματογράφου αποτελούν αποτελεσματικό μέσο μάρκετινγκ για τις ταινίες;

Ναι, διότι η διαφήμιση έχει ακριβύνει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Είναι πολύ βολικό για τις εταιρείες παραγωγής και διανομής και τα στούντιο να στείλουν την ταινία τους στο Φεστιβάλ του Τορόντο, του Παλμ Σπρινγκς ή στο AFI Fest και γενικά σε οποιαδήποτε αγορά έχουν υπόψη τους... Το Φεστιβάλ διοργανώνει την πρεμιέρα, στέλνει δελτία Τύπου και προσκλήσεις και κάνει διαφήμιση και promotion στις ταινίες που προβάλλει. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ένα στούντιο είναι να πληρώσει για να πάνε οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτης στο Φεστιβάλ. Για όλους αυτούς τους λόγους υπάρχει μεγάλος συναγωνισμός για να μπει μια ταινία σε κάποιο μεγάλο Φεστιβάλ.

* Μιλήστε μας και για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης (NYFF) όπου εργάζεστε τελευταία.

Το NYFF είναι το πιο καθιερωμένο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στις ΗΠΑ, καθώς λανσάρει όλες τις ταινίες στις ΗΠΑ και κάνει πολλές παγκόσμιες πρεμιέρες. Διοργανώνεται από το Film Society στο Lincoln Center και είναι ένας θεσμός που λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία εδώ και πενήντα χρόνια. Έχει έντονο διεθνή χαρακτήρα και είναι εξίσου σημαντικό όσο το Φεστιβάλ των Καννών ή του Τορόντο. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στον Richard Peña, τον διευθυντή προγράμματος του Φεστιβάλ εδώ και είκοσι πέντε χρόνια. Πρόκειται για μορφή στον χώρο του κινηματογράφου, έναν άνθρωπο με αστείρευτες γνώσεις, ζεστή προσωπικότητα και ιδιαίτερο χιούμορ και είναι μεγάλη τιμή για μένα να δουλεύω μαζί του.

Εκτός από το NYFF που πραγματοποιείται κάθε Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, το Film Society παρουσιάζει κάθε χρόνο και έντεκα εξειδικευμένα κινηματογραφικά αφιερώματα. Για παράδειγμα, το “New Directors, New Films” (“Νέοι Σκηνοθέτες, Νέες Ταινίες”) προβάλλει μόνο τις πρώτες και τις δεύτερες ταινίες νέων σκηνοθετών και είναι το Φεστιβάλ που ανακάλυψε σκηνοθέτες όπως είναι ο Σπίλμπεργκ ή ο Πέδρο Αλμοδόβαρ. Υπάρχουν επίσης άλλα εξειδικευμένα αφιερώματα στον ανεξάρτητο κινηματογράφο, στον κινηματογράφο από Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Λατινική Αμερική, Ασία, Αφρική, σε ταινίες με θέμα τον χορό κ.λπ. Το NYFF στηρίζεται πολύ από τους Νεοϋορκέζους και έχει γύρω στα τέσσερις χιλιάδες μέλη.

* Το NYFF ενδιαφέρεται για τον ελληνικό κινηματογράφο;

Βέβαια. Το “New Directors, New Films” είχε προβάλει το “Attenberg” της Αθηνάς Τσαγγάρη πέρυσι. Επιπλέον, ένας από τους υπεύθυνους προγράμματος στο NYFF είναι ο Scott Foundas, ο οποίος είναι ελληνικής καταγωγής.

* Ποια είναι η γνώμη σας για τον ελληνικό κινηματογράφο τα τελευταία χρόνια;

Νομίζω ότι παρουσιάζει μια ανάκαμψη και έχει αρχίσει να προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε διεθνές επίπεδο. Όταν ένας υπεύθυνος προγράμματος ενός Φεστιβάλ ή ένας διανομέας ακούσει ότι προβάλλεται μια ελληνική ταινία, νομίζω ότι οι πιθανότητες να πάει να τη δει τώρα είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ ό,τι ήταν πριν από πέντε χρόνια. Βέβαια τώρα η οικονομική κρίση δεν βοηθάει πολύ. Αλλά πιστεύω ότι μέσα από την οικονομική κρίση θα δούμε πολύ ωραίες ιστορίες, οι σκηνοθέτες και οι καλλιτέχνες θα ευαισθητοποιηθούν.
flashnews.gr
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012

Σουζάνε Λόταρ: Πέθανε η μούσα του αυστριακού σκηνοθέτη Μίχαελ Χάνεκε!

Σε ηλικία 51 ετών έφυγε από τη ζωή η Γερμανίδα ηθοποιός και μούσα του αυστριακού σκηνοθέτη, Μίχαελ Χάνεκε, Σουζάνε Λόταρ.
Η οικογένειά της δεν θέλησε να δώσει στη δημοσιότητα καμία λεπτομέρεια για τις αιτίες του θανάτου της «για λόγους που μπορούν να γίνουν κατανοητοί» δήλωσε ο δικηγόρος της οικογένειας, Κρίστιαν Σετς.
Η Λόταρ γεννήθηκε στο Αμβούργο από γονείς ηθοποιούς. Είχε ενσαρκώσει πολλούς ρόλους στο θέατρο, την τηλεόραση και κυρίως στον κινηματογράφο στις ταινίες του Μίχαελ Χάνεκε όπως η Λευκή Κορδέλα που βραβεύτηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών το 2009.

Τετάρτη, 25 Ιουλίου 2012

Οι διεκδικητές του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX

Οι ταινίες «Csak a szel» (Just the wind), «Io sono Li» (Shun Li and the Poet) και Tabu - συμπαραγωγή τεσσάρων χωρών- επιλέχθηκαν για την τελική φάση του διαγωνισμού του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ανακοινώθηκαν στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στη Ρώμη για τις «Ημέρες Κινηματογράφου της Βενετίας».
 
Ταινίες με πρωτοτυπία και ευαισθησία

Οι ταινίες που επιλέχθηκαν προσεγγίζουν κρίσιμα θέματα με πρωτοτυπία και ευαισθησία, κατά την παράδοση που ίσχυσε και στις προηγούμενες εκδόσεις του Βραβείου LUX: ταινίες που εστιάζονται στα ζητήματα κοινωνικής ενσωμάτωσης και νεολαίας, οικονομικής κρίσης και αλληλεγγύης, οικογενειακών και πολιτισμικών σχέσεων, στους κανόνες που μας καθοδηγούν στη ζωή μας και ορίζουν και τα συναισθήματα μας.
 
Το Βραβείο


Η θέσπιση του βραβείου LUX αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το βραβείο έχει στόχο να στηρίξει τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο και ειδικότερα εκείνον που αναφέρεται στα ζητήματα της σύγχρονης ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Το βραβείο LUX καθιερώθηκε το 2007, ως αληθινό δείγμα δέσμευσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προς την ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία και τα δημιουργικά επιτεύγματά της. Κάθε χρόνο μέχρι σήμερα, το βραβείο προωθεί ταινίες που πραγματεύονται θέματα που απασχολούν έντονα το ευρωπαϊκό κοινό. Πέρα από τις ιστορίες που διηγούνται, οι ταινίες αυτές πυροδοτούν ερωτήματα για τους Ευρωπαίους: αξίες που μοιράζονται ή αμφισβητούν το σχέδιο για την οικοδόμηση της Ευρώπης, τον τρόπο που βιώνουν πέρα από σύνορα τις ανησυχίες τους για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η δικαιοσύνη, η αλληλεγγύη, οι δημόσιες ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ανεξάρτητα από το κοινωνικό θέμα που αναδεικνύεται, κάθε ταινία απεικονίζει την ματιά των Ευρωπαίων, τη ζωής τους, τις ανησυχίες τους, την αναζήτησης ταυτότητας τους.

Στις 21 Νοεμβρίου η απονομή


Οι ταινίες θα προβληθούν κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, από τις 3 έως τις 5 Σεπτεμβρίου, και στη συνέχεια στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από τις 16 Οκτωβρίου μέχρι τις 18 Νοεμβρίου. Οι βουλευτές, με ψηφοφορία στις 20 Νοεμβρίου, θα αναδείξουν τη νικήτρια ταινία. Η δε απονομή του Βραβείου LUX 2012 θα γίνει στις 21 Νοεμβρίου, σε ειδική τελετή από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.

Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012

Νεκροί από πυροβολισμούς στην πρεμιέρα του Μπάτμαν στο Ντένβερ

Ενας ένοπλος μασκοφόρος άνοιξε πυρ και σκότωσε δέκα ανθρώπους, ενώ τραυμάτισε 30 με 40, στη διάρκεια προβολής της νέας ταινίας της σειράς Μπάτμαν, "Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή" μέσα σε κινηματογραφική αίθουσα στο Ντένβερ των ΗΠΑ

Όπως μεταδίδει ο τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός KOA επικαλούμενος αυτόπτες μάρτυρες τουλάχιστον 10 άτομα που πήγαν στην πρεμιέρα σκοτώθηκαν ενώ άλλοι 30 με 40 έχουν τραυματιστεί ενώ βρίσκονταν σε κινηματογραφική αίθουσα στην πόλη Αουρόρα στα προάστια του Ντένβερ στο Κολοράντο.

Ο ραδιοφωνικός σταθμός μετέδωσε ότι ένας άγνωστος που φορούσε αντιασφυξιογόνο μάσκα άνοιξε πυρ στη διάρκεια προβολής της ταινίας σε αίθουσα εμπορικού κέντρου στο προάστιο Ορόρα και στη συνέχεια πέταξε κάτι το οποίο ήταν πιθανόν δακρυγόνο.

Είχαν πάει σε μεταμεσονύκτια προβολή της νέα ταινίας του Batman "The Dark Knight Rises" που βγήκε χθες στις αμερικανικές κινηματογραφικές αίθουσες.

Τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι δύο άνδρες με όπλα μπήκαν μέσα και άρχισαν να πυροβολούν ενώ ένας εκρηκτικός μηχανισμός εξερράγη την ώρα που πυροβολούσαν. Οι αρχές εκκένωσαν την αίθουσα καθώς φοβούνται ότι υπάρχει και άλλος εκρηκτικός μηχανισμός.

Πυρκαγιά στο μεγαλύτερο κινηματογραφικό στούντιο της "Τσινετσιττά"

Πρόκειται για το μεγαλύτερο κινηματογραφικό στούντιο της «πόλης του σινεμά», όπου είχε γυρίσει τα περισσότερα κινηματογραφικά του έργα ο παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτης Φεντερίκο Φελλίνι, ενώ, πιο πρόσφατα, είχαν χρησιμοποιηθεί για τηλεοπτικές σειρές της ιταλικής τηλεόρασης Rai και εκπομπές του μπερλουσκονικού ομίλου «Μέντιασετ».

H αστυνομία περισυνέλεξε χρήσιμο, για τις έρευνες, υλικό, ενώ, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις δεν αποκλείεται, το συμβάν να είναι αποτέλεσμα εμπρησμού.

Οι πυροσβέστες κινητοποιήθηκαν γύρω στην μία και τριάντα μετά τα μεσάνυχτα, όταν σήμανε συναγερμός. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης κατάσβεσης ένας από τους πυροσβέστες τραυματίσθηκε ελαφρά.

Τις ημέρες αυτές, οι 220 εργαζόμενοι της Τσινετσιττά, συνεχίζουν την απεργιακή τους κινητοποίηση, κατά του σχεδίου συρρίκνωσης των κινηματογραφικών στούντιο.

Σύμφωνα με τα συνδικάτα των εργαζομένων, που έχουν στήσει σκηνές μπροστά στην κεντρική είσοδο των εγκαταστάσεων, το συγκεκριμένο σχέδιο προβλέπει την απόλυση μέρους του προσωπικού, την δημιουργία πολυτελούς ξενοδοχείου μέσα στον χώρο των «studios» και την ανάθεση πολλών εργασιών (όπως της δημιουργίας σκηνογραφιών) σε εξωτερικές εταιρίες.

Γνωστά ονόματα του σινεμά και της τέχνης γενικότερα, έχουν απευθύνει έκκληση στον Ιταλό Πρόεδρο της Δημοκρατίας Τζόρτζιο Ναπολιτάνο και στον πρωθυπουργό Μάριο Μόντι, ζητώντας τους να παρέμβουν άμεσα προκειμένου να σταματήσει το σχέδιο διάλυσης της Τσινετσιττά.

Στους υπογράφοντες, συμπεριλαμβάνονται οι Φράνκο Νέρο, Τζουσέππε Τορνατόρε, Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, Κώστας Γαβράς, Κεν Λόουτς, Μπερτράντ Ταβερνιέ και Βανέσα Ρεντγκρέιβ.

Κυριακή, 15 Ιουλίου 2012

Πέθανε, στα 95, η Αμερικανίδα ηθοποιός Σελέστ Χολμ

Η Αμερικανίδα Σελέστ Χολμ, βραβευμένη με Όσκαρ β΄γυναικείου ρόλου για την ταινία του Ελία Καζάν «Συμφωνία κυρίων» το 1947, πέθανε στη Νέα Υόρκη σε ηλικία 95 ετών, λίγο μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της νέας της ταινίας «College debts».

Η Χολμ πρωτοεμφανίστηκε στη σκηνή του Μπρόντγουεϊ στα μέσα της δεκαετίας του 1930 και από την επόμενη δεκαετία υπηρετούσε την τέχνη του σινεμά και της τηλεόρασης.

Η Νεοϋορκέζα ηθοποιός έκανε το κινηματογραφικό ντεμπούτο με τη μουσικοχορευτική ταινία «Three little girls in blue» το 1946.

Ένα χρόνο αργότερα, ο Ελία Καζάν ανέδειξε τις δραματικές πτυχές της με το «Συμφωνία κυρίων», το οποίο της χάρισε το Όσκαρ. Ακολούθησαν δύο ακόμη υποψηφιότητες στην ίδια κατηγορία για τις ταινίες «Η δύναμις της καρδιάς» (1949) του Χέντρι Κόστερ και «Όλα για την Εύα» (1950) του Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς.

Από τη δεκαετία του 1970 και μετά η Σελέστ Χολμ έπαιζε κυρίως σε σειρές όπως «Το πλοίο της αγάπης» και το «Falcon Crest», χωρίς όμως να εγκαταλείψει το θέατρο που ήταν η μεγάλη της αγάπη.

Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2012

2ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην Πάτμο

Τη 2η διοργάνωση του ανακοίνωσε το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτμου, 18-22 Ιουλίου, μετά από απουσία ενός χρόνου. Η 1η διοργάνωση είχε διεξαχθεί το 2010.

Συνολικά 52 ταινίες θα προβληθούν αυτές τις 5 ημέρες. Θα προβληθούν εννιά ταινίες μεγάλου μήκους με διεθνή χαρακτήρα, βραβευμένες σε διεθνή φεστιβάλ από τη Νορβηγία, το Βέλγιο, την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Αμερική, τη Ρωσία και την Αγγλία, όπως επίσης ντοκιμαντέρ και 20 ταινίες μικρού μήκους, ελληνικές και ξένες, βραβευμένες σε διαφορετικά φεστιβάλ με την επιμέλεια του Φεστιβάλ Psarokokalo.

Οι προβολές θα γίνουν στο δημοτικό σχολείο της Σκάλας και στο παλιό σχολείο της Χώρας της Πάτμου. Η είσοδος θα είναι δωρεάν.

Στόχος της διοργάνωσης είναι η εγκαθίδρυση ενός θεσμού, που θα καταστήσει την Πάτμο πόλο έλξης κινηματογραφιστών απ’ όλο τον κόσμο και σημείο δημιουργικής επαφής ανάμεσα σε παραγωγούς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς και κριτικούς διεθνούς εμβέλειας με καταξιωμένους και νεότερους Έλληνες συναδέλφους τους.

Όπως λένε οι διοργανωτές του Φεστιβάλ, «ιστορικά και πολιτιστικά φορτισμένη, η Πάτμος αποτέλεσε την έμπνευση για τη γέννηση της ιδέας και την πραγματοποίηση του φεστιβάλ».

Η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18 Ιουλίου, στις 8.30, στο δημοτικό σχολείο της Σκάλας με την ταινία «Νικόστρατος». Ακολουθεί το «Όσλο 31 Αυγούστου» του Γιοακίμ Τρίερ. Το φεστιβάλ θα κλείσει με την αγγλική κωμωδία «Εκτός Νόμου και χρόνου» την Κυριακή 22 Ιουλίου, στις 9, στο δημοτικό σχολείο της Σκάλας.

Αναλυτικά το πρόγραμμα στη σελίδα του Φεστιβάλ.

Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012

Open air cinema, Cool in the Summer: Από τη Σκανδιναβία στο Χόλυγουντ

Η «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων για δεύτερη συνεχή χρονιά μεταμορφώνεται σε θερινό σινεμά και διοργανώνει ένα τριήμερο κινηματογραφικό αφιέρωμα με τίτλο Cool in the Summer: Από τη Σκανδιναβία στο Χόλυγουντ από τις 12 έως τις 14 Ιουλίου.

Μέσα από συνολικά πέντε πρόσφατες ταινίες, που κινούνται ανάμεσα στο δράμα και το αστυνομικό θρίλερ, έχουμε την ευκαιρία να εξετάσουμε την ιδιότυπη σχέση μεταξύ σκανδιναβικού και αμερικανικού σινεμά, όπως αυτή προκύπτει από τη σχέση του σκανδιναβικού «πρωτοτύπου» και της αμερικανικής μεταφοράς.

 Πέρα, ωστόσο, από την όποια σύγκριση, που μπορεί εύλογα να επιχειρηθεί μεταξύ των συγκεκριμένων ταινιών, πρόκειται για πέντε ολοκληρωμένες ταινίες, τις οποίες αξίζει να δει κανείς και ως μεμονωμένα έργα.

Στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων: Πειραιώς 100, Γκάζι, Ημερομηνία 12-14 Ιουλίου 2012. Πληροφορίες 210 3475518, www.technopolis-athens.com. Τιμές εισιτηρίων 5Euro και για τις δύο προβολές.

Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2012

Mega - ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΓΙΑ ΣΙΝΕΜΑ: 2o Open Air Film Festival

«Ραντεβού για σινεμά» μας «δίνει» ο Ορέστης Ανδρεαδάκης την Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012 στις 00.45, για να μας ενημερώσει σχετικά με το 2ο Open Air Film Festival της Αθήνας.
Το πρωτότυπο κινηματογραφικό φεστιβάλ θα διαρκέσει όλο το καλοκαίρι και θα λάβει χώρα σε πάρκα, δρόμους και πλατείες της Αθήνας. Θα στήνονται αυτοσχέδια θερινά σινεμά και θα προσφέρουν δωρεάν στους Αθηναίους προβολές ταινιών για όλα τα γούστα: avant premier, κλασικές ταινίες, βωβό σινεμά με συνοδεία ζωντανής μουσικής, κ.ά.
Η εκπομπή «Ραντεβού για σινεμά» μας ενημερώνει για όλα τα νέα που αφορούν στο 2ο Open Air Film Festival, μας ξεναγεί σε χώρους προβολής ταινιών, μιλά με συντελεστές τους και δίνει όλο το κλίμα της διοργάνωσης που θα δώσει «χρώμα» στις γειτονιές της Αθήνας.

Δευτέρα, 2 Ιουλίου 2012

Cine Δεξαμενή: Ξαφνικά φέτος το καλοκαίρι

Το Free Cinema διοργανώνει 6ήμερο ταινιών στο Cine Δεξαμενή, στην πλατεία Δεξαμενής στο Κολωνάκι και επιλέγει 10 ταινίες που θυμίζουν καλοκαίρι, στις 5-11 Ιουλίου 2012.

Πολλές φορές στη ζωή μου έχω πει πως θα προτιμούσα να ξαναδώ τις «Διακοπές του κυρίου Ιλό» από το να πάω διακοπές. Αγαπώ το σινεμά, αλλά αντιμετωπίζω το καλοκαίρι με έναν κάποιο κυνισμό. Παραδόξως, το πρώτο θεματικό αφιέρωμα που παρουσιάζει το freecinema.gr έχει να κάνει με αυτή την εποχή και τα διάφορα συμπτώματά της!

Νεανικοί έρωτες, γονικές περιπέτειες, παντρολογήματα, φιλίες που... ματώνουν, απιστίες, χωρισμοί, δολοφονικά ένστικτα και... ένας καρχαρίας για να σου θυμίζει πάντα πως η θάλασσα έχει και σαγόνια! Στη μακρινή Στοκχόλμη, στην Καλιφόρνια, στη Νέα Υόρκη, κάπου έξω από τη Βιέννη, στα ελληνικά νησιά, στο Γιόρκσαϊρ, στη γαλλική Ριβιέρα, στην ισπανική ύπαιθρο, στη Νάπολη ή στη Μασαχουσέτη, το κινηματογραφικό καλοκαίρι δείχνει καλύτερο από το πραγματικό...

Ξαφνικά... φέτος το καλοκαίρι, επέλεξα αυτούς τους δέκα τίτλους ταινιών σαν ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ανθρώπινης συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών, κλείνοντας με τον ενθουσιασμό της προβολής του φιλμ που έφτιαξε το μύθο του Στίβεν Σπίλμπεργκ και έχει να εμφανιστεί σε μεγάλη οθόνη στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες! Η θρυλική ταινία «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» σε High Definition, λίγες εβδομάδες προτού κάνει πρεμιέρα σε Blu-Ray στην παγκόσμια αγορά.

Δέκα ταινίες, λοιπόν, στο ιδανικό κλίμα του θερινού Cine ΔΕΞΑΜΕΝΗ, στην πλατεία Δεξαμενής του Κολωνακίου, το διάστημα 5 - 11 Ιουλίου, για εκείνους που επίσης προτιμούν να κάνουν διακοπές με τη μεγάλη οθόνη, καλοκαίρι, στην Αθήνα. Ακόμη...

Πρόγραμμα Προβολών:

ΠΕΜΠΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ / SUMMER WITH MONIKA (1953) 96'
του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Εκείνη 17, εκείνος 19, γνωρίζονται στις διακοπές, την αφήνει έγκυο, αναγκάζονται να παντρευτούν, να μεγαλώσουν απότομα, σε ένα περιβάλλον που σε τίποτα δε θυμίζει το καλοκαιρινό τοπίο του έρωτά τους.

Αρκετά χρόνια πριν μας ξαπλώσει στο ντιβάνι του ψυχαναλυτή με τα αστικά κόμπλεξ, τις ενοχές και τα απομεινάρια του έγγαμου βίου, ο Μπέργκμαν... πάει παραλία! Το γυμνό της Χάριετ Άντερσον είχε προκαλέσει σκάνδαλο στην εποχή του και βοήθησε στο να βρεθεί διανομή για τις ΗΠΑ, όπου το marketing την προώθησε λες και ήταν ταινία του Ρας Μάγερ!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΤΟ ΧΥΜΑΔΙΟ / THE WACKNESS (2008) 99'
του Τζόναθαν Λεβίν

Νέα Υόρκη, 1994. Στην κάψα του καλοκαιριού, ο Λουκ Σαπίρο, απόφοιτος λυκείου, dope dealer και παρθένος, πρέπει να βάλει κάτω το μέλλον του και να πάρει τις σωστές αποφάσεις, έχοντας παραδίπλα μια μικρή βοήθεια από τον ψυχαναλυτή του, τον οποίο ανταμείβει με... «χόρτο»!

Παραγνωρισμένη, υποδειγματική νεανική ταινία της πρόσφατης παραγωγής, γεμάτη αμοραλισμό και πικρία για την ερωτική επιθυμία, με ένα R'n'B soundtrack που δονεί το κάθισμά σου. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ του Sundance, το 2008.

(500) ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΕΡ / (500) DAYS OF SUMMER (2009) 95'
του Μαρκ Γουέμπ
Ένα κορίτσι που το έλεγαν... Καλοκαίρι και δεν πίστευε πως η αγάπη υπάρχει. Κι ένα αγόρι που το έλεγαν Τομ και ήθελε να ερωτευθεί. Όλες τις εποχές του χρόνου. Πολλές μέρες στη ζωή μας δεν έχουν απολύτως κανένα νόημα. Φαντάσου, λοιπόν, να το βρεις και να το μοιράζεσαι για 500 μέρες. Από μια απλή Τετάρτη, που θυμάσαι πως ήταν 23 του Μάη...
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο ενός βιντεοκλιπά που εντυπωσίασε τόσο, ώστε μετά από αυτό να του προσφέρουν το... «The Amazing Spider-Man»! Οι fans των The Smiths πίνουν νερό στο όνομα του φιλμ που προτάθηκε για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (στην κατηγορία κωμωδία ή μιούζικαλ) και Α’  ανδρικού ρόλου (για τον Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ).

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ

MAMMA MIA! (2008) 108'

της Φίλιντα Λόιντ

Μία κόρη, τρεις μπαμπάδες και… mamma mia! Θα φάνε κουφέτα στο τέλος;

Σα να κάνεις διακοπές στα ελληνικά νησιά με το best των ABBA! Το μιούζικαλ που έκανε υπερήφανη τη χώρα μας στο παγκόσμιο box-office. Απλά, θέλεις να το ξαναδείς σε θερινό σινεμά. Και να τραγουδάς (ή και να σηκωθείς για να χορέψεις). Από την εποχή του «Grease» είχε να ζήσει το σινεμά τέτοιο πάρτι! Προτάθηκε για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (στην κατηγορία κωμωδία ή μιούζικαλ) και Α’ γυναικείου ρόλου (για τη Μέριλ Στριπ).

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΜΟΥ / MY SUMMER OF LOVE (2004) 86'
του Πάβελ Παβλικόφσκι

Η Μόνα και η Τάμσιν γίνονται φίλες. Δε θέλουν να μιλάνε για το αύριο. Είναι καλοκαίρι. Το μοτοσακό αποκτά μηχανή, ο ήλιος καίει, η Εντίτ Πιάφ τραγουδά σαν κατάρα τραγική το «La Foule» κι ο Θεός είναι αγάπη. Η αγάπη είναι ο Θεός. Εύκολα ανατρέπονται αυτά τα δύο. Κι εύκολα πεθαίνουν...

Από ένα βιβλίο της Έλεν Κρος, ο Παβλικόφσκι δανείζεται συναισθήματα γήινα, προσθέτει νατουραλιστικές πινελιές απίστευτης διαύγειας, φλερτάρει με κάτι το ρομαντικά ονειρικό και φρενάρει απότομα πριν γκρεμιστούν όλα στον κατήφορο της αγάπης. Μια ταινία για δύο κορίτσια που αγαπιούνται σαν αδελφές ψυχές, χωρίς άλλα κλεισίματα του ματιού... Η Άλισον Γκόλντφραπ έχει επιμεληθεί το soundtrack.

ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ / TO CATCH A THIEF (1955) 106'

του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ασύλληπτος διαρρήκτης δρα στα μεγαλύτερα ξενοδοχεία των Καννών. Οι Αρχές παρακολουθούν στενά τον συνήθη ύποπτο Τζον Ρόμπι, ο οποίος έχει αποσυρθεί από το «άθλημα», προτιμώντας να φλερτάρει με βαθύπλουτες Αμερικανίδες παραθερίστριες…

Ένα από τα πλέον ευχάριστα φιλμ μυστηρίου του μετρ, αποθέωση του κοσμοπολίτικου glam της εποχής, με εικόνα που θαμπώνει από ομορφιά, σε τοποθεσίες της γαλλικής Ριβιέρα. Κάπου εκεί χάσαμε και τη Γκρέις Κέλι, που προτίμησε τον Ρενιέ και το Μονακό από το Χόλιγουντ!

ΓΥΜΝΟΙ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ / PLEIN SOLEIL (1960) 118'
του Ρενέ Κλεμάν

Ο Τομ Ρίπλεϊ ταξιδεύει στην Ευρώπη για ν' ανακαλύψει το μαύρο πρόβατο της οικογένειας των Γκρίνλιφ, τον κακομαθημένο Φίλιπ. Πέντε χιλιάδες δολάρια θα είναι το έπαθλό του, αν τον πείσει να γυρίσει σπίτι. Εκείνος θα βρει στο πρόσωπο του Τομ ένα νέο «παιχνίδι» και, φυσικά, δε θα εγκαταλείψει τη dolce vita με την αγαπημένη του, Μαρτζ. Όταν τα εμβάσματα του κυρίου Γκρίνλιφ σταματήσουν να έρχονται,                                          ο Τομ θα πρέπει να δράσει... αρκετά πιο βίαια!

Σχεδόν 40 χρόνια πριν από τον «Ταλαντούχο κύριο Ρίπλεϊ» του Άντονι Μινγκέλα, η κλασική μεταφορά του βιβλίου της Πατρίτσια Χάισμιθ που και η ίδια προτιμούσε (κι ας διαφωνεί με το φινάλε του φιλμ). Το πανούργα αθώο βλέμμα του Αλέν Ντελόν, το ιταλικό τοπίο και η μουσική του Νίνο Ρότα, όλα αξέχαστα. Μια από τις αγαπημένες ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε.

ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ
10:30 ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΒΡΑΔΥ / 10:30 P.M. SUMMER (1966) 85'
του Ζιλ Ντασέν

Αντρόγυνο σε κρίση, κάνει διακοπές στην Ισπανία. Μαζί τους, η ανήλικη κορούλα και μια κοινή τους φίλη, που ίσως είναι και ερωμένη εκείνου. Μια καταιγίδα θα τους υποχρεώσει να κάνουν ένα σταθμό σε ανάστατο χωριό, όπου οι κάτοικοι καταδιώκουν τον απατημένο φονιά που σκότωσε γυναίκα κι εραστή.

Από τις λιγότερο γνωστές ταινίες του Ντασέν, ένα συγκλονιστικά όμορφο φιλμ, βασισμένο στο πλέον κινηματογραφικό βιβλίο της Μαργκερίτ Ντιράς με τον ίδιο τίτλο. Η Μελίνα Μερκούρη και η Ρόμι Σνάιντερ, ίσως πιο όμορφες από ποτέ, ανταγωνίζονται σε λάμψη ή για την καρδιά του Πίτερ Φιντς, αν προτιμάτε.

ΤΡΙΤΗ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ
FUNNY GAMES (1997) 108'
του Μίκαελ Χάνεκε

Μάνα, πατέρας και παιδί φτάνουν στο εξοχικό τους σπίτι, σε παραθεριστική περιοχή της Αυστρίας.  Δύο νεαροί, που παρουσιάζονται ως καλεσμένοι του γειτονικού σπιτιού, θα τους ζητήσουν μερικά αυγά. Μια σειρά από λεκτικές παρεξηγήσεις και «ατυχήματα» θα φανερώσουν τα πραγματικά κίνητρα των νεαρών, που θέλουν να παίξουν με την οικογένεια μέχρι... θανάτου!

Η καλύτερη ταινία του Χάνεκε και το διαβατήριό του για τη μεγάλη, διεθνή αναγνώριση, είναι ένα από τα πιο σκληρά ψυχολογικά θρίλερ στην ιστορία του σινεμά. Το σοκ ήταν τόσο ισχυρό για κριτικούς και θεατές της πρεμιέρας του φιλμ στις Κάννες, σε βαθμό να εγκαταλείπουν την αίθουσα τρομοκρατημένοι!    Ο ίδιος ο σκηνοθέτης δήλωσε πως δεν είχε την πρόθεση να γυρίσει μια ταινία τρόμου, αλλά να ασκήσει κριτική στην επίδραση της βίας των media πάνω στη σύγχρονη κοινωνία.

ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΤΑ ΣΑΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΧΑΡΙΑ / JAWS (1975) 124'
του Στίβεν Σπίλμπεργκ

Ένας μεγάλος λευκός καρχαρίας τρομοκρατεί τους κατοίκους ενός μικρού νησιού, που ζει από τον τουρισμό, στην καρδιά του καλοκαιριού. Οι τοπικές Αρχές κάνουν τα στραβά μάτια μέχρι... να χυθεί αίμα και να αναλάβουν δράση ένας Σερίφης, ένας ωκεανολόγος και ένας σκληροτράχηλος κυνηγός.

Το μπάνιο στη θάλασσα δεν ήταν ποτέ το ίδιο μετά από αυτή την τεράστια εισπρακτική επιτυχία (μέσα σε ένα weekend ισοφάρισε το κόστος της από 409 κινηματογράφους!) του Σπίλμπεργκ, που μετατράπηκε σε κοινωνικό φαινόμενο και επιδρά ακόμη και σήμερα στη σκέψη του κάθε λουόμενου, όσο ρηχά κι αν κολυμπάει! Βραβεύτηκε με τα Όσκαρ μοντάζ, μουσικής και ήχου.

Info

Τοποθεσία Cine Δεξαμενή, Πλατεία Δεξαμενής, Κολωνάκι
Ημερομηνία 5-11 Ιουλίου 2012
Πληροφορίες Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 21:00 και στις 23:00, με εξαίρεση την -αποκλειστικά με προσκλήσεις- προβολή της Τετάρτης 11 Ιουλίου, η οποία έχει για ώρα έναρξης τις 21:30.
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...