Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

O Χάρβεϊ Καϊτέλ στην Αθήνα για το αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Ο διάσημος Αμερικανός ηθοποιός φθάνει στην Αθήνα – σε ένα ταξίδι αστραπή – για να τιμήσει τον αξέχαστο φίλο και συνεργάτη του, Θόδωρο Αγγελόπουλο.

Ο Χάρβεϊ Καϊτέλ – που όλοι θαυμάσαμε στην ταινία ‘Το βλέμμα του Οδυσσέα’ θα μετάσχει στο αφιέρωμα στον Θ. Αγγελόπουλο που διοργανώνει το Megaron Plus την Πέμπτη 31 Μαΐου στις 7 το απόγευμα στο Μέγαρο Μουσικής.


Theo Angelopoulos
 (Photo credit: George Laoutaris)
«Το βλέμμα του Οδυσσέα», ταινία του 1995, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Θόδωρου Αγγελόπουλου (σε συνεργασία με τον Τονίνο Γκουέρα και τον Πέτρο Μάρκαρη) και πρωταγωνιστές τον Χάρβει Καϊτέλ, την Μάγια Μόργκενστερν και τον Ερλαντ Γιόζεφσον παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ των Καννών και απέσπασε τα βραβεία: Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, FIPRESCI Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών και Felix των Κριτικών ταινίας της χρονιάς, 1995.

O Χάρβεϊ Καϊτέλ, γεννήθηκε στις 13 Μαΐου 1939 στην Νέα Υόρκη. Στην λαμπρή σταδιοδρομία του περιλαμβάνονται επίσης πρωταγωνιστικοί ρόλοι στις ταινίες Κακόφημοι Δρόμοι (Mean Streets, 1973) και Ο Ταξιτζής (Taxi Driver, 1976) σε σκηνοθεσία του Μάρτιν Σκορσέζε, Οι Μονομάχοι (The Duellists, 1977) και Θέλμα & Λουίζ (Thelma & Louise, 1991), Reservoir Dogs (1992) και Pulp Fiction (1994) του Κουέντιν Ταραντίνο και Μαθήματα Πιάνου (The Piano, 1993) σε σκηνοθεσία της Τζέιν Κάμπιον.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης

Ομιλίες

Εκτός από τον Χάρβεϊ Καϊτέλ που θα μιλήσει για την προσωπικότητα και την μοναδική εμπειρία της συνεργασίας του με τον μεγάλο έλληνα δημιουργό, για τις ταινίες και το σπουδαίο ταξίδι του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην ελληνική ιστορία θα μιλήσουν, ο ιστορικός και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντώνης Λιάκος, η διδάκτωρ φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και συγγραφέας Αιμιλία Καραλή, η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ειρήνη Στάθη, η οποία με τη διδακτορική της διατριβή ερεύνησε τον «Χώρο και τον χρόνο στον κινηματογράφο του Θ. Αγγελόπουλου» και ο ομότιμος καθηγητής της αρχαίας κλασσικής φιλολογίας Δημήτρης Μαρωνίτης. Τους ομιλητές θα συντονίσει ο κριτικός κινηματογράφου, Γιάννης Μπακογιαννόπουλος. Θα μεταδοθεί επίσης βιντεοσκοπημένο μήνυμα του προέδρου του φεστιβάλ των Καννών, Ζιλ Ζακόμπ.

Προβολές

-Το αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο περιέχει επίσης, μια δική του ερωτική επιστολή προς την πόλη του, «μια γέρικη πόλη τεσσάρων χιλιάδων χρόνων», όπως λέει ο ίδιος, την τηλεοπτική ταινία «Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη», φτιαγμένη το 1983, για την ελληνική δημόσια τηλεόραση και την Trans World Film. Στο διάρκειας 43’ φιλμ που φέρει την υπογραφή του μεγάλου έλληνα δημιουργού, στη σκηνοθεσία και το σενάριο, περιλαμβάνονται αποσπάσματα από τις ταινίες ‘Ο θίασος’, ‘Οι κυνηγοί’ και ‘Ο Μεγαλέξαντρος’. Η φωτογραφία είναι του Γιώργου Αρβανίτη, ενώ ακούγονται κείμενα του Κώστα Ταχτσή, ποιήματα του Γιώργου Σεφέρη και του Τάσου Λειβαδίτη και μουσικά θέματα των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Λουκιανού Κηλαϊδόνη και Διονύση Σαββόπουλου.

-Θα γίνει επίσης προβολή του ντοκιμαντέρ του Νίκου Λιγούρη ‘Theo Angelopoulos: The Dust of Time’.

Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Κάννες 2012: O Xρυσός Φοίνικας στο "Αmour" του Μίκαελ Χάνεκε

CANNES, FRANCE - MAY 24:  Actors Nathalia Acev...
Nathalia Acevedo and Adolfo Jimenez Castro  'Post Tenebras Lux' (Image credit: Getty Images via @daylife)
Μετά από 11 ημέρες βροχής καλών ταινιών, η κριτική επιτροπή του 65ου Φεστιβάλ Καννών, με πρόεδρο τον Νάνι Μορέτι, βγάζει τα δικά της συμπεράσματα για το ποιες ήταν οι ταινίες που ξεχώρισαν, μιλώντας φυσικά για "Αγάπη", χαρίζοντας στον Μίκαελ Χάνεκε το δεύτερο Χρυσό Φοίνικα της καριέρας του, μετά τη "Λευκή Κορδέλα" του 2009.

Χρυσός Φοίνικας: «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε - Στη σκηνή μαζί με τον Μίκαελ Χάνεκε η Εμανουέλ Ριβά και ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν

Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: «Reality» του Ματέο Γκαρόνε

Βραβείο της Επιτροπής: «Angel's Share» του Κεν Λόουτς - Ο Κεν Λόουτς δηλώνει δημόσια συμπαράσταση στους λαούς που αντιστέκονται στη λιτότητα.    


Βραβείο Σκηνοθεσίας: Κάρλος Ρεϊγάδας για το «Post Tenebras Lux»

Βραβείο Σεναρίου: Κριστιάν Μουντζίου για το «Βeyond the Hills»

Βραβείο Γυναικείου Ρόλου: Κοσμίνα Στράταν και Κριστίνα Φλούτουρ για το «Βeyond the Hills» του Κριστιάν Μουντζίου

Βραβείου Ανδρικού Ρόλου: Μαντς Μίκελσεν στο «The Hunt» του Τόμας Βίντερμπεργκ

Χρυσός Φοίνικας για Μικρού Μήκους Ταινία: «Silent» του Τούρκου Ρεζάν Γεσιλμπάς

Camera D' Or (Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη από όλα τα προγράμματα του Φεστιβάλ): Μπεν Ζάιτλιν για το «Βeasts of the Southern Wild»
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

«4ever» μία ταινία του Γιώργου Πυρπασόπουλου

Την Πέμπτη 31 Μαΐου ο κινηματογράφος «Λαίς» της Ταινιοθήκης της Ελλάδας υποδέχεται την πρώτη κινηματογραφική απόπειρα  Γιώργου Πυρπασόπουλου, αυτή τη φορά με την τριπλή ιδιότητα του σκηνοθέτη, του παραγωγού και του ηθοποιού.

Η ταινία «4ever» αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βραβευμένου θεατρικού έργου του Γιώργου Ηλιόπουλου. Tα γυρίσματα της ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2010, ολοκληρώθηκαν το Σεπτέμβριου του 2011 και παρουσιάστηκε πρώτη φορά  στο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» της ίδιας χρονιάς.

Η κρίση που ξεσπά στο γάμο ενός ζευγαριού, η σύγκρουση, οι αλήθειες και τα ψέματα, είναι η ιστορία του θεατρικού έργου «το οποίο διάλεξα γιατί πάντα με προβλημάτιζε το θέμα συμβιβασμός ή αληθινή αγάπη σε μια μακροχρόνια σχέση συμβίωσης», όπως λέει ο Γιώργος Πυρπασόπουλος. 

Λίγα λόγια για το έργο:

Ο Αντρέας και η Κατερίνα είναι παντρεμένοι με δύο παιδιά και διατηρούν ένα πετυχημένο αρχιτεκτονικό γραφείο. Με αφορμή μια επαγγελματική συνάντηση βρίσκονται σε ένα πολυτελές θέρετρο του οποίου το αρχιτεκτονικό τους γραφείο είναι υποψήφιο να αναλάβει την ανακαίνιση.

Στην παραμονή τους εκεί συζητώντας τον τρόπο για το πως θα πρέπει να χειριστούν το έργο το οποίο έχουν αναλάβει θα εμπλακούν σε μια έντονη αντιπαράθεση της σχέσης τους.

Η ένταση που ακολουθεί θα τους οδηγήσει σε μια ανεξέλεγκτη πορεία χωρισμού, εξομολογήσεων και ακροτήτων που είναι πρωτόγνωρη και για τους δύο.

Την επόμενη μέρα και ενώ όλα δείχνουν πως η σχέση τους έχει τελειώσει ο
εφιάλτης της νύχτας που πέρασαν θα τους ενώσει ξανά για πάντα.
 
INFO

Σκηνοθεσία: Γιώργος Πυρπασόπουλος,
Σενάριο : Γιώργος Ηλιόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Monica McShane,
Διεύθυνση Φωτογραφίας : Ολυμπία Μυτιληναίου,
Μουσική : Στράτος Διαμαντής

Τραγούδι Ταινίας.

Στίχοι: Γιώργος Πυρπασόπουλος,
Μουσική/σύνθεση : Στράτος Διαμαντής
Τραγούδι : Νίκος Γεωργάς,
Τρομπέτα : Ανδρέας Πολυζωγόπουλος.

Διάρκεια : 73’

Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Κάννες 2012: Ημέρα δεύτερη

Μας ενημέρωσαν και γραπτώς: φέτος στις Κάννες διατέθηκαν για χρήση επισκεπτών του Φεστιβάλ επιπλέον 2.000 δωμάτια από πέρσι. Πράγμα που σημαίνει αφενός ότι το Φεστιβάλ Καννών καλώς κρατεί, αφετέρου ότι η παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία προβάλλει δυνατές αντιστάσεις στην κρίση και, τρίτον, ότι ναι, αισθανόμαστε λίγο ως φτωχοί συγγενείς, βλέποντας τους ανθρώπους του κλάδου να δουλεύουν, να κάνουν αγοραπωλησίες, να προωθούν ταινίες, χωρίς να μπορούμε να καμαρώσουμε για μια, έστω, ελληνική ταινία σε κάποιο από τα προγράμματα. Δεν πειράζει, καμαρώνουμε για τις άλλες!
Η Μαριόν Κοτιγιάρ έκανε την παρουσία της παραπάνω από αισθητή τη δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ Καννών. Η μεγαλύτερη, δυναμικότερα ανερχόμενη, ευρωπαία σταρ με πραγματική καριέρα στην Αμερική και πίστη στο σινεμά της χώρας της ταυτόχρονα, έριξε ένα πέπλο μαγείας πάνω από τους χώρους του Φεστιβάλ όπου εμφανίστηκε.
Το «Σκουριά και Κόκαλο» του Ζακ Οντιάρ συγκίνησε τους κριτικούς και το κοινό και, παρότι το Φεστιβάλ μόλις άρχισε, σημειώθηκε ως τίτλος που με κάποιον τρόπο θα συμμετάσχει στα βραβεία. Ο Οντιάρ με τους πρωταγωνιστές του, τη Μαριόν Κοτιγιάρ και τον Ματίας Σένερτς – τον Βέλγο πρωταγωνιστή του «Bullhead», ο οποίος με το θεαματικό physique, το ακαταμάχητο χαμόγελο, το πηγαίο ταλέντο και την άπταιστη αγγλική προφορά του μοιάζει έτοιμος για καριέρα στο Χόλιγουντ – έδωσαν συνέντευξη τύπου και μίλησαν για έναν κόσμο σε κρίση και για τη δύναμη του σώματος ως τελευταίο καταφύγιο ανθρωπιάς. Το βράδυ, σύσσωμη η δημιουργική ομάδα περπάτησε στο κόκκινο χαλί για την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας, με την Μαριόν Κοτιγιάρ με ‘60s κότσο και Dior τουαλέτα να προκαλεί πανικό στους φωτογράφους.
Οι συντελεστές του Αιγυπτιακού «After the Battle» έδωσαν επίσης συνέντευξη τύπου, μιλώντας για την Αίγυπτο μετά την επανάσταση και χαρίζοντας στο Φεστιβάλ το προσωρινό μότο του, δια στόματος τους σκηνοθέτη Γιουσρί Νασράλα: «κινηματογράφος είναι ν’ αρνείσαι να καταθέσεις τα όπλα και να υποκύψεις στη δικτατορία».

Woody Allen in concert in New York City.
Woody Allen (Photo credit: Wikipedia)
O Τιμ Ροθ παρουσίασε, μαζί με τον πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη Ρούφους Νόρις και όλους τους συντελεστές, το «Broken», που άνοιξε το παράλληλο τμήμα του 65ου Φεστιβάλ Καννών, «Εβδομάδα Κριτικής». Μέσα από τα μάτια ενός 11χρονου κοριτσιού, η ζωή τριών οικογενειών σε κρίση, ξεδιπλώνεται σαν ένας όδηγος επιβίωσης για εφήβους, καθώς οι ανασφάλειες, οι πρώτοι έρωτες και η αναπόφευκτη σύγκρουση με την σκληρή πραγματικότητα της ζωής επιβεβαιώνει την ουσία του teenage angst αλλά και το πως τα παιδιά αναγκάζουν τους γονείς να ενηλικιωθούν παίζοντας με τους όρους του ίδιου άλλοτε άγριου και άλλοτε τρυφερού παιχνιδιού.

«Stella, Femme Libre»: η ταινία που πωλείται, ως ανασκευασμένη κόπια για επανέκδοση, στις Κάννες από τη γαλλική εταιρεία Lost Films, δεν είναι άλλη από τη «Στέλλα» του Μιχάλη Κακογιάννη, με πανέμορφα flyers με τη Μελίνα Μερκούρη να φιγουράρει, να κυκλοφορούν σε όλα τα stands του Φεστιβάλ (δείτε στο gallery).
Δόθηκαν τα Βραβεία Chopard 2012: «Η νεότητα είναι υπόσχεση. Είναι τέχνη!» με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την 12η τελετή απονομής των βραβείων Chopard, η Πρόεδρος του Οίκου και καλλιτεχνική διευθύντρια, Καρολίν Σοφέλ. Η απονομή έγινε στην VIP αίθουσα του ξενοδοχείου Μαρτινέζ στην Κρουαζέτ, με οικοδεσπότη τον Ζιλ Ζακόμπ και special guest τον Σον Πεν, ο οποίος απένειμε και τα βραβεία. Αποδέκτες των βραβείων για φέτος, δύο νέοι, ανερχόμενοι ηθοποιοί – η Σεϊλίν Γούντλεϊ («Οι Απόγονοι») και ο Εζρα Μίλερ («Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν»). Στο πάρτι που ακολούθησε στην ταράτσα του ξενοδοχείου, όπου βρίσκεται το prive lounge της Chopard, εκτός από τον Πεν και τους νικητές, κυκλοφορούσαν χαλαρά ανάμεσα στον κόσμο η Μαριόν Κοτιγιάρ, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, η Εύα Χερτζίκοβα, ο Σον Κομπς (πρώην Puff Daddy ή P. Diddy), ο Μάικλ Ρόσκαμ (σκηνοθέτης του «Bullhead») και ο Χάρβεϊ Γουάνσταϊν. Δώρο στους καλεσμένους: η Λάνα Ντελ Ρέι έδωσε μία ακουστική μίνι συναυλία.
Το αφιέρωμα στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ που προβάλλονται στην παραλία των Καννών (δείτε στο gallery), το «Bond a la Plage», εγκαινιάστηκε χθες με το «Dr. No», με εκατοντάδες θεατές ξαπλωμένους σε σεζ-λονγκ στην άμμο ν’ απολαμβάνουν τον Σον Κόνερι με συνοδεία άπειρων πυροτεχνημάτων που έπεφταν στο διπλανό πάρτυ της Chopard.
Το «When in Rome» του Γούντι Αλεν μπορεί να μην συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών, αλλά ο σκηνοθέτης έκανε έμμεσα την εμφάνισή του, με την προβολή του ντοκιμαντέρ του Ρόμπερτ Γουάιντ, «Woody Allen: A Documentary».
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

65ο Φεστιβάλ Καννών: Έκλεψε την παράσταση και τα βλέμματα η Μαριόν Κοτιγιάρ

«Σε καιρούς κρίσης, σαν αυτούς που ζούμε σήμερα δηλαδή, η φυσική δύναμη γίνεται πολύ σημαντική». Με αυτά τα λόγια, ο Γάλλος σκηνοθέτης Ζάκ Οντιάρ, δεν εννοούσε βέβαια να βγούμε στους δρόμους και να δερνόμαστε. Αναφερόταν κυρίως, στην φυσική αντοχή αλλά και τη δύναμη της θέλησης που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος. Γύρω από αυτό άλλωστε, στήνεται το θέμα της νέας του ταινίας, «Rust and bone», όπου πρωταγωνιστούν η πιο δημοφιλής και περιζήτητη Γαλλίδα ηθοποιός, η πανέμορφη Μαριόν Κοτιγιάρ και ο Βέλγος Ματίας Σένερτς, τον οποίο γνωρίσαμε στην «Μοσχαροκεφαλή». Η συνέντευξη τύπου έγινε πριν από λίγο, όπως και η πρώτη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας.
Αν και είναι ακόμα νωρίς να μιλάμε για βραβεία, το «Rust and bone» προβλέπεται να είναι στα φαβορί σε διάφορες κατηγορίες, ειδικά σε αυτές των ερμηνειών, αφού τόσο η Κοτιγιάρ όσο και ο Σέναρτς δίνουν με βάθος και όση ένταση χρειάζεται όλες τις αποχρώσεις και τις συναισθηματικές διακυμάνσεις των χαρακτήρων που υποδύονται. Και ο Οντιάρ είναι αγαπημένος σκηνοθέτης του φεστιβάλ, αφού είχε κερδίσει πριν λίγα χρόνια το Μέγα Βραβείο της Επιτροπής με την ταινία του «Ο προφήτης», ένα δράμα που διαδραματιζόταν μέσα στις φυλακές.
Και η νέα του ταινία είναι δραματική. Η Κοτιγιάρ υποδύεται μια εκπαιδεύτρια φαλαινών, η οποία χάνει τα πόδια της έπειτα από ένα ατύχημα. Έχει ήδη γνωρίσει τον Αλί, έναν τύπου του περιθωρίου, που είναι μπλεγμένος με τζόγο, μπόξ και παρανομίες, μεγαλώνει μόνος τον γιό του, και μένει προσωρινά στο σπίτι της αδερφής του. Η σχέση μεταξύ τους θα οδηγήσει σε έναν επαναπροσδιορισμό του νοήματος της ζωής και για τους δύο. Ο δρόμος βέβαια, δε θα είναι καθόλου εύκολος, ως συνήθως στις ταινίες του Οντιάρ, που όμως καταλήγουν σε λύτρωση, κάθαρση και ανακούφιση.
Μετά την προβολή της ταινίας, ήταν ανακουφιστικό να βλέπεις την Κοτιγιάρ να περπατάει στην αίθουσα, όπου δόθηκε η συνέντευξη τύπου, ανάλαφρη, λυγερή, και κομψή. Κι όμως, αυτή η τρομερή Γαλλίδα που έχει φτάσει μέχρι τα Όσκαρ-και έχει πάρει για το «Ζωή σαν τριαντάφυλλο»-πρώτη φορά παίζει σε ταινία που έχει επιλεγεί για το επίσημο διαγωνιστικό των Καννών. Και αμέσως μετά την περιμένει η προώθηση μας πολυαναμενόμενης και εμπορικής ταινίας, το «Dark knight rises» του Κρίστοφερ Νόλαν. Η γλυκιά ηθοποιός, που περνά με άνεση από τα χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ σε ευρωπαΐκές καλλιτεχνικές ταινίες, εξομολογήθηκε ότι δυσκολεύτηκε για τον ρόλο της στο «Rust and Bone». «Ακόμα και όταν τελείωσα το διάβασμα του σεναρίου, δεν είχα καταλάβει ποια ήταν η γυναίκα που έπρεπε να υποδυθώ. Αποφάσισα όμως, να την ανακαλύψω γιατί με είχε γοητεύσει», είπε. Μέχρι μαθήματα κολύμβησης έκανε για να εκπαιδευτεί να κολυμπάει χωρίς να κινεί πόδια της. Το πιο σημαντικό όμως, εργαλείο, ήταν, όπως εξήγησε, «η φαντασία. Έπρεπε να φαντάζομαι πώς νοιώθει μια γυναίκα ανάπηρη, και έπειτα πώς συμπεριφέρεται με μεταλλικά πόδια».
Ο συμπρωταγωνιστής της, ο ανερχόμενος Σένερτς έχει πίστη στο ίδιο το σινεμά, και το πώς μπορεί μια ταινία, όπως αυτή, να βοηθήσει κάποιους ανθρώπους να αντλήσουν δύναμη. Είναι φυσικά ένα από τα πρόσωπα που τραβάνε το ενδιαφέρον δημοσιογράφων και επαγγελματιών, αφού, μετά από το «Rust and bone», οι μετοχές του θα εκτοξευτούν.

Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012

Αφιέρωμα στον Θεόδωρο Αγγελόπουλο και στο «Σινεμά Αναπόλησης»

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση φιλοξενεί τον Καθηγητή Κινηματογράφου και Media του Πανεπιστημίου της Οκλαχόμα, Andrew Horton σε διάλεξη - αφιέρωμα για τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στα Αγγλικά, την Δευτέρα 21 Μαΐου 2012 στις 19:00, στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι).

Το σινεμά έχασε τον Ιανουάριο έναν από τους πιο ταλαντούχους σκηνοθέτες και δημιουργούς φιλμ, τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο. Η διάλεξη αφιερώνεται στο «σινεμά αναπόλησής» του.

Έχοντας χτίσει τη δική του έρευνα, η οποία περιλαμβάνει δύο δημοσιευμένα βιβλία και αναρίθμητα δοκίμια πάνω στις ταινίες του Αγγελόπουλου, όπως επίσης και πάνω από 30 χρόνια συνεντεύξεων με το σκηνοθέτη, ο Dr. Andrew Horton μοιράζεται μαζί μας τη σημασία των ταινιών του Αγγελόπουλου με αποσπάσματα από ταινίες όπως: Μία αιωνιότητα και μία μέρα (1998), Το βλέμμα του Οδυσσέα (1995) και Το λιβάδι που δακρύζει (2004). Παρουσιάζει τη δεξιοτεχνία του Αγγελόπουλου να ενώνει το παρόν, την ιστορία και το μύθο σε μία μόνο ακολουθία ή φωτογραφία, προσφέροντας έτσι σε όλους εμάς που ζούμε σε έναν κόσμο με φρενήρεις ρυθμούς, ένα «σινεμά αναπόλησης», μέσα από το οποίο μας δίνεται η δυνατότητα ως θεατές να «μπούμε στο ρόλο» μέσα από διαφορετικά επίπεδα, κάτι το οποίο δεν είναι εφικτό στο σύγχρονο σινεμά του Hollywood.

Ο Andrew Horton είναι βραβευμένος σεναριογράφος, συγγραφέας του «Οι ταινίες του Θεόδωρου Αγγελόπουλου: Ένα σινεμά Αναπόλησης» (Princeton U. Press, 1999) και άλλων 27 βιβλίων με θέμα κινηματογράφο, σενάριο, λογοτεχνία και πολιτισμό.
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 8 Μαΐου 2012

Θριάμβευσε στα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου ο «Άδικος Κόσμος»

Μόλις ένα εικοσιτετράωρο μετά τις κρίσιμες εκλογές, πραγματοποιήθηκε η απονομή των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012, σε μια λιτή τελετή, στην κατάμεστη αίθουσα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, για να τιμήσει τους Έλληνες κινηματογραφιστές, οι οποίοι συνεχίζουν μέσα σε αντίξοες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, να γυρίζουν ταινίες με κόστος «υπό το μηδέν» και να βραβεύονται στα ξένα Φεστιβάλ.
Εκτός από τον «Άδικο κόσμο», του Φίλιππου Τσίτου, (καλύτερης ταινίας, Α και Β ανδρικού ρόλου), τα μεγάλα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογραφου, κέρδισαν ο Γιώργος Γκικαπέππας για το σενάριο της ταινίας «Η Πόλη των Παιδιών», ενώ ο Ηλίας Δημητρίου, το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη με το «Fish n' chips».
«Υποθέτω ότι όλοι γνωρίζετε πως η ταινία έγινε χωρίς καμία επιχορήγηση» υπενθύμισε ο Φίλιππος Τσίτος, ευχαριστώντας τους συνεργάτες του - «παιδιά χωρίς εσάς δεν θα έκανα τίποτε»- είπε και αφιέρωσε το βραβείο, στη σύζυγό του, σκηνοθέτιδα, Εύα Στεφανή. Τα λόγια του βραβευμένου και στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, σκηνοθέτη, δεν ήταν η μόνη αναφορά κατά τη διάρκεια της τελετής, στην πραγματικότητα που βιώνει η εγχώρια κινηματογραφία.
Ο Αντώνης Καφετζόπουλος, παραλαμβάνοντας το βραβείο Α' ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στον «Άδικο κόσμο», ήταν σαφής όταν είπε ότι από την ίδρυση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, τα μέλη της, «με υπερβολική αισιοδοξία στηρίξαμε τις ελπίδες μας σε ανθρώπους που αποδείχθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων και προσωπικά αδιάφοροι και ανίκανοι».
Το βραβείο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, απέσπασε η «Πρώτη Ύλη», παραγωγής Κώστα Λαμπρόπουλου- Χρήστου Β. Κωνσταντακόπουλου και το βραβείο μικρού μήκους, κέρδισε «Ο μπαμπάς μου, ο Λένιν κι ο Φρέντυ», της Ρηνιώς Δραγασάκη.
Οι παρουσιαστές της βραδιάς, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Μαρία Ναυπλιώτη και Φαιη Ξυλά, έδωσαν ρυθμό και τόνο στην τελετή, όπου φέτος το τιμητικό βραβείο της Ακαδημίας, απονεμήθηκε στον κινηματογράφο «Αττικόν», θύμα της βίας πριν λίγους μήνες. Το βραβείο παρέλαβε η Λίλα Τσακαλάκη, εκ μέρους των ιδιοκτητών αλλά και όλων των φίλων της 7ης τέχνης.
Η τελετή άνοιξε με ένα σύντομο απόσπασμα από ταινίες σκηνοθετών που χάθηκαν την χρονιά που πέρασε: Θόδωρου Αγγελόπουλου, Ντίνου Κατσουρίδη, Μιχάλη Κακογιάννη, Λουκίας Ρικάκη, Παύλου Τάσιου.
Αναλυτικά οι νικητές:
- Βραβείο ειδικών εφέ και κινηματογραφικής Καινοτομίας, Γιώργος και Αργύρης Αλαχούζος για την ταινία «Η Πόλη των Παιδιών» του Γιώργου Γκικαπέππα
- Βραβείο Μακιγιαζ, Κατερίνα Βαρθαλίτου για «Το γάλα» του Γιώργου Σιούγα
- Βραβείο Ηχου, Αρης Λουζιώτης, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος, για την ταινία «Παράδεισος» του Παναγιώτη Φαφούτη
- Βραβεία Ενδυματολογίας και Σκηνογραφίας, Γιώργος Γεωργίου για «Το Τανγκό των Χριστουγέννων» του Νίκου Κουτελιδάκη
- Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής, Γιάννος Αιόλου για «Το Τανγκό των Χριστουγέννων»
- Βραβείο Μοντάζ , Γιάννης Χαλικιαδάκης για το «Wasted Youth», των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Γιαν Φόγκελ
- Βραβείο Φωτογραφίας, Αγγελος Βισκαδουράκης, Γιώργος Αργυροηλιόπουλος ,για το «Man at Sea» ,του Κωνστανίνου Γιάνναρη
- Βραβείο Β' Γυναικείου ρόλου, Ολια Λαζαρίδου για την ταινία «Παράδεισος»
- Βραβείο Β' Ανδρικού ρόλου, Χρηστος Στέργιογλου για τον «Αδικο κόσμο»
- Βραβείο Α' Γυναικείου ρόλου, Κίκα Γεωργίου για την ταινία «Η πόλη των Παιδιών»
- Βραβείο Α' Ανδρικού ρόλου, Αντώνης Καφετζόπουλος, «Αδικος κόσμος»
- Βραβείο Σεναρίου, Γιώργος Γκικαπέππας «Η Πόλη των Παιδιών»
- Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Ηλίας Δημητρίου για την ταινία «Fish n' chips»
- Βραβείο Σκηνοθεσίας, Φίλιππος Τσίτος για τον «Αδικο Κόσμο»
- Βραβείο ταινίας Μικρού Μήκους, «Ο Μπαμπάς μου, ο Λένιν κι ο Φρεντυ» της Ρηνιώς Δραγασάκη
- Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ντοκυμαντέρ, «Πρώτη Υλη», Κώστας Λαμπρόπουλος και Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος
- Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας «Αδικος Κόσμος», Φίλιππος Τσίτος και Αλεξάνδρα Μπουσίου.

Τρίτη, 1 Μαΐου 2012

Nέες εκπλήξεις προσεχώς μόνο στα Ster Cinemas!

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Και την αρχή έκαναν τα Ster Cinemas.

Η μείωση τιμής του εισιτηρίου στα 6.50€ για τις κανονικές προβολές και 10€ για το 3D, ξεκίνησε από τα Ster Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη τέλη Σεπτέμβρη του 2011 και άρχισε να κατηφορίζει.

Aκολούθησαν τα Ster Pantheon Plaza στη Λάρισα, και υποδεχτήκαμε τη νέα χρονιά στα Ster Escape στο Ίλιον με τη νέα τιμή, αλλά δεν τελειώσαμε εκεί. Η διαδρομή ολοκληρώθηκε στα Ster Veso Mare στην Πάτρα.

Ένα νέο κινηματογραφικό σκηνικό στήθηκε πλέον στο χώρο της ψυχαγωγίας και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που τα Ster Cinemas ήταν οι πρωταγωνιστές!

Nέες εκπλήξεις προσεχώς μόνο στα Ster Cinemas!

Παρέχεται δωρεάν parking

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...