Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

Μια πορεία στη Βουλή "καλά σκηνοθετημένη"

"Οι φορείς του Οπτικοακουστικού αποτελούμενη από σκηνοθέτες, σεναριογράφους, ηθοποιούς, μουσικοσυνθέτες, ανεξάρτητους παραγωγούς, δημιουργούς ταινιών μικρού μήκους, και άλλους, με πρωτοβουλία τους συγκεντρώθηκαν έξω από την Βουλή σήμερα Τρίτη 12.30 μ.μ., για να εκφράσουν την αντίθεσή τους ενάντια στο Νομοσχέδιο του ΥΠΠΟ για τον κινηματογράφο".

Αυτό αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι φορείς και επισημαίνουν:

"Εκείνη την ώρα είχε ήδη ξεκινήσει συζήτηση πάνω στο νομοσχέδιο-ταφόπλακα του Ελληνικού Κινηματογράφου.

Όπως έχουμε ήδη καταγγείλει ο Υπουργός Πολιτισμού εν κρυπτώ, με ομάδα μυστικοσυμβούλων που ακόμη δεν τόλμησαν να πουν ποιοί είναι, κατασκεύασε ένα ονομαζόμενο Νόμο πλαίσιο για τον Ελληνικό Κινηματογράφο ο οποίος:

1- Διορίζει έναν Γενικό Διευθυντή στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που θα μοιράζει τα χρήματα στους αρεστούς του, πλήρης δηλαδή επικράτηση των πελατειακών σχέσεων.

2- Ακυρώνει τον ελάχιστο έλεγχο με την κατάργηση των Γενικών Συνελεύσεων και των αιρετών μελών από τα Διοικητικά Συμβούλια (Ε.Κ.Κ. και Φεστιβάλ), δημιουργώντας νέες διευθύνσεις και εκτινάσσοντας τα έξοδα στα ύψη, σε καιρούς οικονομικής κρίσης.

3- Χαρίζει τα χρέη ύψους 15.000.000¤ στα ιδιωτικά κανάλια, μειώνοντας το ποσοστό που πρέπει να καταβάλλουν στον Ελληνικό Κινηματογράφο από 1,5% σε 0,75%.

4- Καταργεί την προβολή της Ελληνικής Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

5- Στηρίζει μια μικρή ομάδα προνομιούχων που θα χρηματοδοτούνται μόνιμα από το Κράτος με πακτωλό χρημάτων έναντι της πλειοψηφίας των ελλήνων δημιουργών που παραμένουν στο περιθώριο, πλήρης δηλαδή αναξιοκρατία.

Ομάδα πρωτοβουλίας αποτελούμενη από τον Πρόεδρο της Ε.Ε.Σ, Χάρη Παπαδόπουλο, τον Πρόεδρο του ΣΕΠΚΤΒ, Γιώργο Σγουράκη, τον Πρόεδρο του Σωματείου «μικρό» Κώστα Σταματόπουλο και τον Πρόεδρο του Σ.Ε.Η. Λεωνίδα Βαρδαρό μαζί με ομάδα καλλιτεχνών επισκέφθηκαν τα πολιτικά κόμματα και έδωσαν ψήφισμα ενάντια στο Νομοσχέδιο, ψήφισμα με το οποίο οι φορείς ζητούν την απόσυρση αυτού του Νομοσχέδιου και απαιτούν να ανοίξει ένας διάλογος του Υπουργείου Πολιτισμού με όλους τους ανθρώπους του Κινηματογράφου, χωρίς αποκλεισμούς".

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Πέθανε ο ηθοποιός Λέσλι Νίλσεν (VIDEO)

Photo of actor Leslie NielsenImage via WikipediaΟ γνωστός Καναδός ηθοποιός Λέσλι Νίλσεν πέθανε σήμερα σε ηλικία 84 ετών μετά από επιπλοκές που του προκάλεσε πνευμονία.

Ο Νίλσεν εξέπνευσε στις 0.34 ώρα Ελλάδας, σε νοσοκομείο της Φλόριντας, που ήταν κοντά στο σπίτι του στο Φορτ Λοντερντέιλ, έχοντας δίπλα του της σύζυγό του Μπάρμπαρα.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η οικογένεια του και μετέδωσαν τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρεται: «Είμαστε εξαιρετικά θλιμμένοι από την απώλεια του αγαπημένου ηθοποιού Λέσλι Νίλσεν, που οι περισσότεροι θυμούνται από το ρόλο του υπαστυνόμου Φράνκ Ντρέμπιν στην ταινία ‘Τρελές Σφαίρες’, που όμως είχε μια εξαιρετική σταδιοδρομία 60 χρόνων στον κινηματογράφο και την τηλεόραση».

Ο Νίλσεν είχε γεννηθεί στις 11 Φεβρουαρίου του 1926 στην Ρεγκίνα του Καναδά. Η καριέρα του ξεκίνησε με σοβαρούς ρόλους όπως στη θεατρική τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του '50 Goodyear Playhouse, στο Πέιτον Πλέις και στην ταινία «Ο Απαγορευμένος Πλανήτης» ή «Ανάμεσα σε δύο Κόσμους».

Ωστόσο, έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από τις κωμικούς του ρόλους όπως του γιατρού στην «Απίθανη ...Απίθανη Πτήση» και του ανατρεπτικού χαρακτήρα αστυνομικού επιθεωρητή Ντρέμπιν στη σειρά ταινιών «Τρελές Σφαίρες». Οι τελευταίες του εμφανίσεις ήταν στις ταινίες Scary Movie 3 και Scary Movie 4 και το 2008 στη Superhero Movie.


Enhanced by Zemanta

Σεμινάριο Τέχνη και Τεχνική της Μεταγλώττισης


Καλλιέργησε τις εκφραστικές δυνατότητες της φωνής σου, προσάρμοσέ τη στο χαρακτήρα που υποδύεσαι, μάθε τις τεχνικές της μεταγλώττισης και δούλεψε σε συγκεκριμένα projects.

O τομέας Cinema & TV του ΙΕΚ ΔΟΜΗ, υποστηρίζει τη διοργάνωση του σεμιναρίου «Τέχνη και Τεχνική της Μεταγλώττισης», που διοργανώνει η ΔΟΜΗnet.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε σπουδαστές δραματικών σχολών, επαγγελματίες ηθοποιούς, σκηνοθέτες, ηχολήπτες, μεταφραστές, δημοσιογράφους και εκφωνητές.

Οι θεματικές ενότητες του σεμιναρίου περιλαμβάνουν:

-Θεωρία και Πρακτική της Μεταγλώττισης, Τεχνική της μεταγλώττισης με εργαστηριακή δραστηριότητα σε συγκεκριμένη παραγωγή. Διδάσκων: Βασίλης Καΐλας, Ηθοποιός και Σκηνοθέτης.

-Ορθοφωνία. Θεωρητική προσέγγιση με πρακτική εφαρμογή στην παραγωγή που δουλεύεται στο εργαστήριο. Διδάσκουσα: Κατερίνα Αλεξοπούλου, Ηθοποιός.

- Adaption κειμένου και τεχνικές απόδοσης μεταγλωττισμένου τραγουδιού. Διδάσκουσα: Μαρία Μουρκούση, Μεταφράστρια και Λυρική τραγουδίστρια.

- Ερμηνεία. Τεχνικές Ερμηνευτικής προσέγγισης κειμένου προς μεταγλώττιση. Πρακτική εφαρμογή στο εργαστήριο. Διδάσκουσα: Φίλια Δενδρινού, Ηθοποιός και Θεατρολόγος.

Συντονιστής του σεμιναρίου είναι ο κος Μιχάλης Λυκούδης, Επικοινωνιολόγος - Σκηνοθέτης.

Στα Master Classes (σεμινάρια τελειοποίησης) συμμετέχουν: Ζωή Ρηγοπούλου, Ηθοποιός, Χάρης Γρηγορόπουλος, Ηθοποιός.

Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 100 διδακτικές ώρες και η έναρξη του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί στις 6/12/2010.

Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης και θα έχουν τη δυνατότητα να πιστοποιηθούν ως Επαγγελματίες Μεταγλωττιστές από την ict Εurope, Φορέα Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού. Για περισσότερες πληροφορίες: κα Β. Καββαδά, Χ. Τρικούπη 17, Αθήνα, τηλ.: 210 3800 300, e-mail: vkavvada@iekdomi.edu.gr

Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2010

Τουρκικές ταινίες στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Τρεις τουρκικές ταινίες θα προβληθούν φέτος,στο πλαίσιο του Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που θα λάβει χώρα στις 3 - 12 Δεκεμβρίου 2010..
Στο φετινό πρόγραμμα του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια θα προβληθούν ο «Φθόνος» του Τούρκου Ζεκί Ντεμιρκουμπούζ, που ανιχνεύει τα πολλαπλά πρόσωπα της ζήλιας,η "Πλειοψηφία / Majority" του Σερέν Γυτζέ,που επιχειρεί την ανατομία της σύγχρονης τουρκικής κοινωνίας και ο "Κόσμος / Kosmos" η τελευταία – και πιο ώριμη - ταινία του του Ρεχά Ερντέμ.

Εντυπωσιακό είναι και το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Τούρκου Σερέν Γυτζέ, Πλειοψηφία / Majority. Έχοντας θητεύσει δίπλα στους Φατίχ Ακίν και Γιεσίμ Ουστάογλου, ο Γυτζέ, βουτά σε βαθιά νερά, επιχειρώντας την ανατομία της σύγχρονης τουρκικής κοινωνίας, ασκώντας δριμεία κριτική στις αναχρονιστικές δομές της. Υπό την αψίδα μιας ιστορίας ενηλικίωσης, ιδωμένη μέσα από τα μάτια ενός νεαρού αγοριού, γιο αστικής οικογένειας, το φιλμ αποτελεί μια σπουδή πάνω στην ατομική και συλλογική ευθύνη, στην αδράνεια του ενός μπροστά σε ένα ταχύτατα εξελισσόμενο περιβάλλον.

Απ’ την Τουρκία και η τελευταία – και πιο ώριμη - ταινία του Ρεχά Ερντέμ, Κόσμος / Kosmos (φωτό). Ο εικαστικά άψογος Κόσμος του τούρκου δημιουργού, έρχεται σε αντιπαράθεση με τον σαθρό μικρόκοσμο των ηρώων του, σε μια ξεχασμένη απ’ το χρόνο συνοριακή πόλη. Εκεί θα οδηγηθεί ο κεντρικός χαρακτήρας του Ερντέμ, ένας θαυματοποιός με το χάρισμα να θεραπεύει το σώμα, αλλά όχι την ψυχή.
turkishgreeknews.org

Νέα ταινία για την Witherspoon

Reese Witherspoon being interviewed at the pre...Image via Wikipedia
Η Reese Witherspoon ασχολείται αυτό το διάστημα με τη νέα της ταινία, η οποία τιτλοφορείται "This Means War".


Η διάσημη ηθοποιός βρίσκεται αυτό το διάστημα στο Βανκούβερ, όπου πραγματοποιούνται τα γυρίσματα της ρομαντικής κωμωδίας. Στην ταινία η βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιός συμπρωταγωνιστεί με τους Chris Pine και Tom Hardy. Την σκηνοθεσία του "This Means War" έχει αναλάβει ο McG.

Η Reese Witherspoon θα επιστρέψει σύντομα στη μεγάλη οθόνη με την ταινία "How Do You Know", στην οποία συμπρωταγωνιστεί με τους Owen Wilson, Jack Nicholson και Paul Rudd.

Το 2011 θα προβληθεί η ταινία της Witherspoon "Water for Elephants", στην οποία συμμετέχουν ακόμα οι Robert Pattinson και Christoph Waltz.
Enhanced by Zemanta

Στο "Sherlock Holmes 2" ο Gilles Lellouche

Gilles Lellouche, French actor and directorImage via WikipediaΟ Gilles Lellouche όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός του θα συμμετάσχει στο “Sherlock Holmes 2” του Guy Ritchie.


Σε δηλώσεις του ο Gilles Lellouche τόνισε πως είναι πολύ ενθουσιασμένος για το ρόλο του στην ταινία του Guy Ritchie. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί ποιο ρόλο θα ενσαρκώσει στην ταινία ο Lellouche.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Robert Downey Jr, Jude Law και Rachel McAdams. Στην ταινία όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα θα συμμετάσχει και η Noomi Rapace.

Ο Gilles Lellouche πρόσφατα συμμετείχε στην ταινία του Guillaume Canet “Little White Lies”. Σύντομα ο γάλλος ηθοποιός θα επιστρέψει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία “A Bout Portant”.
Enhanced by Zemanta

Η νέα ταινία της Jennifer Aniston

Jennifer Aniston at the 2008 Toronto Internati...Image via WikipediaΗ Jennifer Aniston βρίσκεται αυτό το διάστημα στη Νέα Υόρκη για τις ανάγκες των γυρισμάτων της νέας της ταινίας, “Wanderlust”.


Στην ταινία η διάσημη ηθοποιός του Hollywood συμπρωταγωνιστεί με τους Paul Rudd, Malin Akerman και Alan Alda. Την σκηνοθεσία της ταινίας έχει αναλάβει ο David Wain. Το σενάριο του “Wanderlust”, υπογράφουν οι David Wain και Ken Marino.

Η Jennifer Aniston πρόσφατα συμπρωταγωνίστησε στην ταινία “The Switch”, με τον Jason Bateman.

Η εντυπωσιακή σταρ τον επόμενο χρόνο θα επιστρέψει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία “Just Go With It”, στην οποία συμπρωταγωνιστεί με τους Adam Sandler και Nicole Kidman.
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

Στο ξέσπασμα του φεγγαριού

Οι Ιωσήφ Μαρινάκης, Κώστας Αποστολάκης, Τάνια Τρύπη και Τζένη Μπότση πρωταγωνιστούν στην ταινία του Στράτου Μαρκίδη, "Στο ξέσπασμα του φεγγαριού".

Η νέα ταινία του γνωστού σκηνοθέτη Στράτου Μαρκίδη ("I Love Karditsa"). Ένας νεανικός αδιέξοδος έρωτας ξεδιπλώνεται στους πανέμορφους δρόμους της Κρήτης, της Μυτιλήνης και του Λονδίνου.

Λίγα Λόγια για την ιστορία... "Στο ξέσπασμα του φεγγαριού αυτός που θα γλιτώσει δεν θα είναι αυτός που αρνήθηκε στον έρωτα να δώσει" τραγουδά ο Βασίλης Σκουλάς ένα βράδυ σε ένα παραδοσιακό στέκι του Ηρακλείου. Ανάμεσα στους θαμώνες η Αλεξάνδρα και ο Μάνος, δύο άγνωστα μεταξύ τους νέα παιδιά, νιώθουν ερωτική αναστάτωση με τις πρώτες ματιές που ανταλλάσσουν. Η επαφή τους διακόπτεται απότομα από τον αδελφό της Αλεξάνδρας, τον Στέφανο, που την παίρνει και φεύγουν.

Η Αλεξάνδρα και ο Μάνος ξαναβρίσκονται συμπτωματικά στο Λονδίνο όπου σπουδάζουν σε διαφορετικές σχολές και έτσι αρχίζουν να βλέπονται κρυφά, αφού ο Κωνσταντίνος Αδαμάκης, ο πατέρας της Αλεξάνδρας, την έχει τάξει στον γιο της συνεταίρου του στις ξενοδοχειακές του επιχειρήσεις. Ο Κωνσταντίνος έρχεται αντιμέτωπος με το παρελθόν, όταν μαθαίνει από τον Στέφανο ότι ο Μάνος δεν είναι άλλος από τον γιο του Άγγελου Παπαδάκη, που τον τραυμάτισε σοβαρά πριν από πολλά χρόνια, πυροδοτώντας μία βεντέτα που μεταμόρφωσε δύο παιδικούς φίλους σε αιώνιους εχθρούς.

Η Αλεξάνδρα και ο Μάνος, που αγνοούν αυτή την ιστορία, ζουν ανέμελα τον έρωτά τους, ως τη στιγμή που ο Κωνσταντίνος και ο Στέφανος επεμβαίνουν βίαια και προσπαθούν να τους χωρίσουν. Η προειδοποίησή τους είναι σαφής: αν ο Μάνος δεν εξαφανιστεί από τη ζωή της Αλεξάνδρας, θα πεθάνει. Το ειδύλλιο μετατρέπεται σε θρίλερ, καθώς οι δύο εραστές αγωνίζονται να διασώσουν τον έρωτά τους, παρά τις απειλές και τις πιέσεις.

Σκηνοθεσία: Στράτος Μαρκίδης
Παίζουν: Ιωσήφ Μαρινάκης, Κώστας Αποστολάκης, Τάνια Τρύπη, Τζένη Μπότση, Κατερίνα Γερονικολού, Κώστας Λούκας, Κωνσταντίνος Λάγκος, Νίκος Βερλέκης, Πατρίτσια Περιστέρη, Κωνσταντίνος Φάμης, Γιάννης Βόγλης, Μπέττυ Λιβανού

Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2010

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού με τίτλο «Ενίσχυση και ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης».

Μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο προβλέπονται θέματα σχετικά με την ενίσχυση και ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Κινηματογραφικό Αρχείο.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, το σχέδιο νόμου θέτει σε νέες βάσεις την εθνική κινηματογραφική πολιτική και επιχειρεί μια συνολική παρέμβαση που θα αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα.

«Βασικοί στόχοι είναι η ενίσχυση των νέων δημιουργών, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η αύξηση των επενδύσεων από την εγχώρια αγορά αλλά και το εξωτερικό, η προσέλκυση ξένων παραγωγών και συμπαραγωγών, η αύξηση της εξωστρέφειας μέσα από την εξαγωγιμότητα της ελληνικής παραγωγής, η διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη λειτουργία των κρατικών φορέων υλοποίησης της κινηματογραφικής πολιτικής», υπογραμμίζεται ακόμη στην αιτιολογική έκθεση.

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Tο YouTube πιο ελκυστικό για τους σινεφίλ.

Film poster for Trainspotting (film) - Copyrig...Image via WikipediaΗ Google φέρεται να έχει ξεκινήσει επαφές προκειμένου να αγοράσει τα ψηφιακά δικαιώματα για τις ταινίες της Miramax, προφανώς σε μια προσπάθεια να καταστήσει το YouTube πιο ελκυστικό για τους σινεφίλ.

Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας New York Post, η συμφωνία μπορεί να καλύπτει τα δικαιώματα για περίπου 700 κινηματογραφικές ταινίες. Η Miramax έχει στο ενεργητικό της επιτυχίες όπως το Trainspotting και το Καμία Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους.

Η Google, πάντως, ενδέχεται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της Netflix, αμερικανικής εταιρείας διανομής ταινιών μέσω του Διαδικτύου και του ταχυδρομείου, η οποία επίσης φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον κατάλογο της Miramax.

Οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται με την Filmyard Holdings, η οποία αγόρασε φέτος τη Miramax από τη Walt Disney για 660 εκατ. δολάρια, υπενθυμίζει το Reuters.

Η Google, που αγόρασε το YouTube το 2006, αρνήθηκε να σχολιάσει την είδηση στη New York Post. «Βρισκόμαστε διαρκώς σε συνομιλίες με τα στούντιο για διάφορα θέματα και η Disney παραμένει πολύτιμος συνεργάτης για το YouTube. Πέρα από αυτό, δεν σχολιάζουμε φήμες ή εικασίες» περιορίστηκε να δηλώσει εκπρόσωπος της εταιρείας.
Enhanced by Zemanta

Ο Χάρι Πότερ ...«σαρώνει» τα ταμεία και στην Ελλάδα

Harry Potter, uma grande magia!Image by Daniel F. Pigatto via FlickrΜε μεγάλη επιτυχία ξεκίνησε στην Ελλάδα η προβολή του πρώτου μέρος της έβδομης και τελευταίας ταινίας , "Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου, Μέρος Α".

Το πρώτο τετραήμερο προβολής της (18-21 Νοεμβρίου), την ταινία παρακολούθησαν 166.211 θεατές, πίσω μόνο από τα 178.400 εισιτήρια που είχε κόψει η τέταρτη ταινία της σειράς, "Ο Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς", το 2005.

Ένα εξίσου εντυπωσιακό στατιστικό στοιχείο… τα εισιτήρια του πρώτου μέρους του 7ου Χάρι Πότερ, αποτελούν το 69% των εισιτηρίων που κόπηκαν το τετραήμερο στην χώρα μας (240.160 εισιτήρια).

Η ταινία άνοιξε εξίσου εντυπωσιακά σε όλο τον κόσμο. Από την εταιρία διανομής στην Ελλάδα δόθηκαν ορισμένα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για την ταινία:

--Έσπασε το ρεκόρ μεταμεσονύχτιων προβολών στην Βόρεια Αμερική, με 24 εκατομμύρια δολάρια, αντί των 22,2 εκατομμυρίων δολαρίων - άνοιγμα της προηγούμενης ταινίας, Ο Χάρι Πότερ και ο Ημίαιμος Πρίγκιψ.
-- Ξεπέρασε τα 330 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεων τις πρώτες 4 μέρες προβολής σε όλο τον κόσμο (125,1 εκατομμύρια στις Ηνωμένες Πολιτείες και 205 εκατομμύρια δολάρια στον υπόλοιπο κόσμο.

--Το άνοιγμα της ταινίας εκτός Ηνωμένων Πολιτειών και Καναδά είναι το καλύτερο άνοιγμα ταινίας που δεν άνοιξε μέσα στους καλοκαιρινούς μήνες, την καλύτερη σαιζόν για τις περισσότερες κινηματογραφικές χώρες διεθνώς.

--Το άνοιγμα τριημέρου στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά (125,1 εκατομμύρια δολάρια) είναι ρεκόρ για το franchise του Χάρι Πότερ. Ξεπέρασε κατά 23% τις εισπράξεις της τέταρτης ταινίας, Ο Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς (102,6 εκατομμύρια δολάρια).

-- Στο Ηνωμένο Βασίλειο, με εισπράξεις 28 εκατομμυρίων δολαρίων, το πρώτο μέρος των Κλήρων του Θανάτου έκανε ρεκόρ ανοίγματος όλων των εποχών.

--Αντίστοιχα στην Αυστραλία (15 εκατομμύρια δολάρια) και στην Ρωσία (12 εκατομμύρια δολάρια), η ταινία έκανε ρεκόρ ανοίγματος.

Εντυπωσιακά, επίσης, είναι τα ανοίγματα της Γερμανίας (21,8 εκατομμύρια δολάρια), της Ιταλίας (11,5 εκατομμύρια δολάρια), της Ιαπωνίας (14 εκατομμύρια δολάρια), του Μεξικού (10,2 εκατομμύρια δολάρια) και της Ισπανίας (8,4 εκατομμύρια δολάρια).

Με 16,6 εκατομμύρια δολάρια, Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου, Μέρος Α', έκαναν ρεκόρ ανοίγματος και για τις οθόνες IMAX. Σε 239 οθόνες στην Αμερική, η ταινία έφτασε σε εισπράξεις τα 12 εκατομμύρια δολάρια. Αντίστοιχα σε 101 οθόνες σε όλο τον κόσμο, έφτασε σε εισπράξεις τα 4,2 εκατομμύρια δολάρια.
Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2010

“Bidoun Video Project 2010” Έργα βίντεο καλλιτεχνών από τη Μέση Ανατολή

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Ινστιτούτο Μοχάμετ Άλι – I.M.A.R.E.T. μεταφέρουν στους χώρους τους στην Αθήνα και στην Καβάλα την έκθεση έργων βίντεο καλλιτεχνών από τη Μέση Ανατολή “Bidoun Video Project” που έκανε ιδιαίτερη αίσθηση στην παρουσίασή της στη Θεσσαλονίκη.

Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, Αθήνα / εγκαίνια: 24 Νοεμβρίου 2010, 20.00

I.M.A.R.E.T., Καβάλα: 29-30 Οκτωβρίου

Ανταποκρινόμενοι ήδη από τις αρχές του 2010 στις διεθνείς συνθήκες που υπαγορεύουν την υιοθέτηση μιας νέας οπτικής όσον αφορά την επικοινωνία με τη Μέση Ανατολή, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Ινστιτούτο Μοχάμετ Άλι για την Έρευνα της Ανατολικής Παράδοσης (I.M.A.R.E.T.)1. σύναψαν συμφωνητικό συνεργασίας.

Στόχος, η ανάδειξη του πολιτισμού της Μέσης Ανατολής και η προώθηση του διαλόγου και της συνεργασίας με τον πνευματικό κόσμο και τους καλλιτέχνες της περιοχής. Για το σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα εκθέσεων και δράσεων με γενικό τίτλο “Focus: Middle East”.

Στο πλαίσιο αυτό προέκυψε η συνεργασία με το σημαντικότερο διεθνή φορέα αφιερωμένο στην τέχνη και τον πολιτισμό της Μέσης Ανατολής Bidoun projects2 και μια σειρά παρουσιάσεων του “Bidoun Video Project 2010” στην Ελλάδα: στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη (11/09-17/10), στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά στην Αθήνα (24/11/2010-23/01/2011), και στο Ινστιτούτο Μοχάμετ Άλι για την Έρευνα της Ανατολικής Παράδοσης (I.M.A.R.E.T.) στην Καβάλα (29-30/10).

Η έκθεση έχει παρουσιαστεί επίσης στο παράλληλο πρόγραμμα της Art Dubai 2010 και στην Townhouse Gallery of Contemporary Art στο Κάιρο.

Το “Bidoun Video Project 2010” υποστηρίζεται από το Emirates Foundation.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το “Bidoun Video Project 2010” περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες.

Το πρόγραμμα “Cloudy Heads” (επιμέλεια: Bidoun Projects) περιλαμβάνει έργα που αναφέρονται στη δυναμική των συλλογικά παραγόμενων κωδίκων επικοινωνίας και εστιάζουν στη δυνατότητα οικειοποίησης και χρήσης της δύναμης αυτής από τους καλλιτέχνες.

Το πρόγραμμα “Hollywood Elegies” (επιμέλεια: Aram Moshayedi) δανείζεται τον τίτλο του από το ομότιτλο ποίημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ που γράφτηκε κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Λος Άντζελες (1941-47). Αντίστοιχα, τα βίντεο του προγράμματος αυτού σχολιάζουν άμεσα ή έμμεσα τις τρέχουσες συνθήκες παραγωγής, έκθεσης και διανομής πολιτιστικών προϊόντων.

Το πρόγραμμα “Strike a Pose” (επιμέλεια: Özge Ersoy & Sohrab Mohebbi) σχολιάζει την υιοθέτηση από πλευράς της σύγχρονης τέχνης μιας σειράς τεχνικών των μέσων μαζικής επικοινωνίας με στόχο την προβολή γεγονότων όπως μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, μπιενάλε και φουάρ. Περιλαμβάνει αποσπάσματα παρουσιάσεων ή ανταποκρίσεων από τέτοια γεγονότα, καθώς και υλικό προβολής τους ή ακόμη και συνεντεύξεις καλλιτεχνών και επιμελητών, όπως οι Marina Abramovic, Francesco Bonami και Tirdad Zolghadr.

Ανάμεσα στα βίντεο που παρουσιάζονται στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται παραγωγές φορέων όπως το MoMA (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης),το Whitney Museum of American Art (Νέα Υόρκη) και η Tate του Λονδίνου.

Τέλος, το πρόγραμμα “Exploding Nostalgia” (επιμέλεια: Masoud Amralla Al Ali & Antonia Carver) είναι ένα αφιέρωμα στη βίντεο τέχνη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Κοινό χαρακτηριστικό των επιλεγμένων έργων είναι ο στοχασμός γύρω από τη σχέση της σύγχρονης πραγματικότητας με την παράδοση και το τοπίο της χώρας.

Παρουσιάσεις

Αθήνα, Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Εγκαίνια: Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010, 20.00
Διάρκεια: 24/11/2010 – 23/01/2011
Ώρες λειτουργίας:
Τετάρτη – Παρασκευή – Σάββατο: 11.00 – 19.00
Πέμπτη : 13.00 – 21.00, Κυριακή : 11.00 – 16.00
Δευτέρα & Τρίτη: Κλειστά

Καβάλα, I.M.A.R.E.T.
29-30 Οκτωβρίου
Προβολές: 17.00-21.00
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 21 Νοεμβρίου 2010

Στον «Κυνόδοντα» το βραβείο του Φεστιβάλ Λιουμπλιάνας

Η πολυβραβευμένη ταινία «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου απέσπασε μία ακόμη τιμητική διάκριση, το πρώτο βραβείο, το «Kingfisher Award», στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Λιουμπλιάνας (LIFFe).

Η κριτική επιτροπή του Φεστιβάλ τόνισε ότι η ταινία δημιουργεί σπάνια ατμόσφαιρα ανησυχίας και ότι το μήνυμά της διαβιβάζεται με ανηλεή αμεσότητα, ωστόσο αφήνει ένα παράθυρο για διαφωνίες.

Στην κριτική επιτροπή του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Λιουμπλιάνας συμμετείχαν ο Αμερικανός επιλογέας ταινιών για φεστιβάλ, Τσάρλι Κόκεϊ, ο Νορβηγός διανομέας ταινιών Φρανκ Λ. Στάβικ και ο Σλοβένος συγγραφέας και σκηνοθέτης, Γκόραν Βοϊνοβιτς. Το «Kingfisher Award» παρέλαβε υπεύθυνος της παραγωγής της ταινίας.

Το βραβείο του κοινού απονεμήθηκε στην ταινία κινουμένων σχεδίων «Technotise - Edit & I» του Σέρβου σκηνοθέτη, Αλέκσα Γκάγιτς, μία δυστοπία που διαδραματίζεται το 2074 στο Βελιγράδι.

Η κριτική επιτροπή τίμησε επίσης με δύο ειδικές μνείες τη μεξικανική ταινία «To the sea» του Πέδρο Γκονζάλες Ρούμπιο και μία συμπαραγωγή Κολομβίας, Ολλανδίας- Γερμανίας - Αργεντινής, την ταινία «The Wild Journeys» του Κίρο Γκουέρα.

Το βραβείο FIPRESCI, της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου απέσπασε η ταινία της Βρετανίδας Σαμάνθα Μόρτον «The Unloved».

Βραβείο καλύτερης ταινίας μικρούς μήκους δόθηκε στον Αμερικανό σκηνοθέτη Μπερνάρτν Ατάλ για το έργο του «A Bike Ride».

Στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Λιουμπλιάνας, που διοργανώθηκε από τις 10 έως τις 20 Νοεμβρίου, προβλήθηκαν 117 ταινίες και πουλήθηκαν 47.500 εισιτήρια.

www.kathimerini.gr
Enhanced by Zemanta

Μη με ξεχνάς – Κωνσταντινούπολη

4335Το "Unutma Beni Istanbul" (Μη με ξεχνάς – Κωνσταντινούπολη) είναι μία νέα ταινία που υποστηρίζεται από το πρακτορείο της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2010. Με παραγωγό τον Χουσεΐν Καραμπέι, η ταινία παρουσιάζει το έργο έξι σκηνοθετών, μόνο ένας εκ των οποίων έχει δεσμούς με την Κωνσταντινούπολη. "Η ταινία αυτή αναφέρεται σε αυτούς που άφησαν τα ίχνη τους στην Κωνσταντινούπολη, και που μας θυμίζουν το ξεχασμένο μας παρελθόν," δήλωσε ο Καραμπέι.

Η Κωνσταντινούπολη, η πρωτεύουσα διαφόρων αυτοκρατοριών κατά τη διάρκεια της χιλιετίας, θα αποτελέσει αντικείμενο μιας καινοτόμου νέας ταινίας, η οποία συνδυάζει τα έργα έξι διεθνών σκηνοθετών.

"Ο κύριος σκοπός αυτής της ταινίας είναι να προκαλέσει όσους έχουν ξεχάσει (το παρελθόν) και να αναδείξει ανθρώπινες αξίες," υποστήριξε στην Hürriyet Daily News & Economic Review ο Χουσεΐν Καραμπέι (Hüseyin Karabey), ο νέος Τούρκος σκηνοθέτης που κάλεσε τους υπόλοιπους έξι για την πραγματοποίηση του "Unutma Beni Istanbul".

"Καθένας από τους έξι σκηνοθέτες θα πει την ιστορία του. Τα κινηματογραφικά τους μέρη δεν είναι τα ίδια, αλλά θα συνδέονται μεταξύ τους," πρόσθεσε ο Καραμπέι, που έχει αναλάβει και την παραγωγή της ταινίας.

Το εγχείρημα, το οποίο υποστηρίζεται από το πρακτορείο της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2010, παρουσιάζει το έργο του Έρικ Ναζαριάν (Eric Nazarian), ενός Αρμένιου κάτοικου των Ηνωμένων Πολιτειών, της Αϊντά Μπεγκίτς (Aida Begic) από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, του Χανί Αμπού-Ασάντ (Hany Abu-Assad) από την Παλαιστίνη, του Ομάρ Σαργκαβί (Omar Shargawi) από τη Δανία, του Στέργιου Νιζήρη από την Ελλάδα και του Στεφάν Αρσένιεβιτς (Stefan Arsenijevic) από τη Σερβία.

Από τους σκηνοθέτες μόνο ο Ναζαριάν έχει δεσμούς με την πόλη. Το σενάριο, εν τω μεταξύ, γράφτηκε από τον έλληνα σεναριογράφο Πέτρο Μαρκάκη.

Το "Μη με ξεχνάς – Κωνσταντινούπολη", το οποίο θα αποτελείται από έξι 15-λεπτες ταινίες μικρού μήκους, θα κυκλοφορήσει στις 15 Δεκεμβρίου.

"Θεωρούμε ότι η Κωνσταντινούπολη ανήκει μόνο σε εμάς, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Δε συνειδητοποιούμε ότι χάνουμε τον πλούτο αυτής της χώρας· αγνοούμε αυτούς που έζησαν εδώ πριν από εμάς. Αυτή η ταινία αναφέρεται σε όλους όσους άφησαν τα ίχνη τους στην Κωνσταντινούπολη," ισχυρίζεται ο Καραμπέι.

"Η οικογενειακές μου ρίζες δεν έχουν καμία σχέση με την Κωνσταντινούπολη ή την Ανατολή," δήλωσε ο Νιζήρης στην Daily News της Hürriyet, όταν επισκέφτηκε την πόλη για να γυρίσει το δικό του μέρος της ταινίας. "Αλλά αγαπώ αυτή την πόλη· είναι μια μοναδική και ιδιαίτερη πόλη."

Σύμφωνα με τον Καραμπέι, η ιδέα για την ταινία προέκυψε χάρη σε μια τυχαία συνομιλία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

"Συζητούσα με το Μαρκάκη και με ρώτησε πού μένω στην Κωνσταντινούπολη. Αποκρίθηκα ότι μένω στο Κουρτουλούς (Kurtuluş). Τότε με ρώτησε πού ακριβώς βρίσκεται το σπίτι μου γιατί ο ίδιος μεγάλωσε στο Κουρτουλούς. Όταν του είπα το όνομα και τη θέση του διαμερίσματός μου, σοκαρίστηκε, γιατί ήταν το κτίριο στο οποίο πέρασε τα παιδικά και νεανικά του χρόνια," συμπλήρωσε.

Αμέσως μετά τη συνάντηση, επικοινώνησε με τους έξι σκηνοθέτες, όλοι φίλοι, και ξεκίνησε τις εργασίες για την ταινία.

Σημειώνοντας ότι ο Καραμπέι έχει κουρδικές ρίζες από την ανατολική επαρχία της Μαλάτια, επεσήμανε: "Είδα πώς οι κουλτούρες αγνοούνται σε αυτόν τον τόπο. Αλλά δεν είναι χρήσιμο να δρα κανείς σα θύμα. Αντιμετώπισα τον εαυτό μου, αποδέχτηκα την ταυτότητά μου και αποφάσισα να προχωρήσω. Αυτό το σημείο έχει εμπνεύσει την ταινία μου".

Η ιστορία του Ναζαριάν, εν τω μεταξύ, είναι από τις πιο θλιβερές, σύμφωνα με τον Καραμπέι. "Η οικογένεια του Ναζαριάν είχε ένα μαγαζί με ούτια στην Κωνσταντινούπολη. Ο ήρωας της ταινίας θα ακολουθήσει τα ίχνη αυτού του χαμένου μαγαζιού. Ας δούμε αν θα το βρει ή όχι".

Εντυπωσιακή είναι και αυτή του Αμπού-Ασάντ "Και αυτή είναι μια πολύ εντυπωσιακή ιστορία. Τα μέλη μιας οικογένειας, η οποία αποδεκατίστηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου μεταξύ Ισραήλ-Παλαιστίνης, δεν ειδώθηκαν ξανά. Πολλά χρόνια αργότερα, το σημείο συνάντησής του θα είναι η Κωνσταντινούπολη," δήλωσε.

Ο Νιζήρης, ο οποίος φιλοξενήθηκε από τον Καραμπέι ενώ εργαζόταν για το δικό του κομμάτι της ταινίας, ανέφερε ότι δέχθηκε την πρόταση χωρίς δισταγμό.

"Κάθε φορά που πηγαίνω στο εξωτερικό, εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι οι πιο στενοί φίλοι των Ελλήνων και των Ελλήνων της Ανατολής είναι Τούρκοι. Στην πραγματικότητα αυτό είναι πολύ φυσικό. Η γλώσσα μας είναι η κοινή γλώσσα αυτού του τόπου· κανείς δεν μας καταλαβαίνει καλύτερα απ' ότι ο ένας τον άλλο," δήλωσε.

Άγγελος Καρράς
www.turkishgreeknews.org
Enhanced by Zemanta

Βραβείο για το καλύτερο ντοκιμαντέρ κέρδισε ομογενής στην Αυστραλία

see filenameImage via WikipediaΤο πρώτο βραβείο (IF) για το καλύτερο ντοκιμαντέρ της Αυστραλίας κέρδισε ο ομογενής κινηματογραφιστής Ιάσων Ραυτόπουλος.

Τίτλος του ντοκιμαντέρ του είναι "Από τη ντόπα στο Δαλάϊ Λάμα" και στηρίζεται στην αληθινή ιστορία ενός 17χρονου από την Αυστραλία που ξεκίνησε ψαράς, έμπλεξε με τα ναρκωτικά, έζησε μέρη ξωτικά, έγινε απόπειρα δολοφονίας σε βάρος του και κατέληξε καλόγερος στο Τιβέτ..

Ο Ραυτόπουλος μόλις τελείωσε τη νέα του ταινία μικρού μήκους που έχει τίτλο "Γιορτή του Πατέρα".
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 18 Νοεμβρίου 2010

Φεστιβάλ Μεξικανικού Κινηματογράφου στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης

Cover of "Viva Zapata! [Region 2]"Cover of Viva Zapata! [Region 2]Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννηςσυνδιοργανώνει με τη News Star το Φεστιβάλ Μεξικανικού Κινηματογράφου για τα 100 Χρόνια της Μεξικανικής Επανάστασης με τις καλύτερες ταινίες του Μεξικανικού σινεμά, μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ.

Το 2010 συμπληρώνονται 100 από τη χρόνια από την έναρξη της Μεξικάνικης Επανάστασης, από ένα δημοκρατικό επαναστατικό κίνημα, με πρωταγωνιστές φτωχούς αγρότες και αναδυόμενα μεσαία στρώματα, που ανέτρεψε με βαρύ φόρο αίματος μία δικτατορία 33 χρόνων, ανέδειξε πολλούς λαϊκούς ηγέτες, όπως τους στρατηγούς Πάντσο Βίλα, και Εμιλιάνο Ζαπάτα, και απετέλεσε την πρώτη κοινωνική επανάσταση του 20ού αιώνα.

Στο πέρασμα των χρόνων η Μεξικάνικη επανάσταση ενέπνευσε πολλούς καλλιτέχνες ανάμεσα στους οποίους και κινηματογραφιστές οι οποίοι με ταινίες μυθοπλασίας είτε ντοκιμαντέρ κατέγραψαν τις συνθήκες ζωής που οδήγησαν στην Επανάσταση, γεγονότα της, την επική πορεία ακόμα και το θάνατο των ηρώων της που ακόμη και σήμερα γοητεύουν με τη ζωή και τις ιδέες τους.

Το πρόγραμμα:Τριλογία σε σκηνοθεσία του «Μεξικανού Τζον Φορντ», Fernando de Fuentes El prisionero 13 (1933), El compadre Mendoza (1934), Vámonos con Pancho Villa! (1936) που θεωρείται μια από τις καλύτερες ταινίες του μεξικάνικου σινεμά, Reed, México insurgente (Το ακατάβλητο Μεξικό) (1973) Σκηνοθεσία: Paul Leduc με τα γεγονότα της Μεξικάνικης Επανάστασης, όπως καταγράφηκαν από τον αμερικανό ακτιβιστή δημοσιογράφο Τζον Ριντ, που έζησε μαζί με τους επαναστάτες για τέσσερις μήνες... Μια βιογραφική ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Ριντ, που τιμήθηκε με Χρυσό Ariel στα Μεξικάνικα κινηματογραφικά βραβεία 1973 

Viva Zapata! (1952) Σκηνοθεσία: Elia Kazan Πρωταγωνιστούν: Marlon Brando, Anthony Quinn. Η βιογραφία του θρυλικού Εμιλιάνο Ζαπάτα, ηγέτη της Μεξικάνικης Επανάστασης ενάντια στη δικτατορία Ντίαζ, στις αρχές του 20ου αιώνα. Με σενάριο του συγγραφέα Τζον Στάιμπεκ, μια διάσημη χολιγουντιανή ταινία, που τιμήθηκε με Όσκαρ Καλύτερου Β' Ανδρικού ρόλου (1953) και Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού, Κάννες (1952)

ΝτοκιμαντέρThe Revenge of Pancho Villa (1936) Σκηνοθεσία: Edmundo Padilla, Félix Padilla. Σπάνιο πρωτότυπο υλικό και αποσπάσματα από χαμένες ταινίες της εποχής της Μεξικάνικης Επανάστασης, συνθέτουν τη βιογραφία του Πάντσο Βίλα... Μια ταινία βωβή που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, άψογο δείγμα του «σινεμά των συνόρων», που έχει επιλεγεί ως πολιτιστική κληρονομιά από το Αμερικανικό Κινηματογραφικό Αρχείο το 2009. Que Viva Mexico!- Da zdravstvuyet Meksika! (1979) Σκηνοθεσία: Sergei M. Eisenstein To κλασικό αριστούργημα του Αϊζενστάιν (1932), σχεδόν κατεστραμμένο και ελλιπές για δεκαετίες, αποκαταστάθηκε και συμπληρώθηκε με extra υλικό από τον Grigori Alexandrov, στενό συνεργάτη του Eisenstein και συντελεστή της ταινίας. Συνδυάζει το ντοκιμαντέρ με την μυθοπλασία και αποτελείται από τρία μέρη: στο πρώτο περιγράφει την ιστορία και τον πολιτισμό του Μεξικού, στο δεύτερο διηγείται την δραματική περιπέτεια μιας μέλλουσας νύφης με φόντο την επανάσταση του Μεξικάνικου λαού, ενώ το τρίτο μέρος περιέχει ανεκτίμητο υλικό από τελετουργίες την "ημέρα των νεκρών", όπου οι Μεξικανοί υμνούν τον θάνατο.

Στην πρεμιέρα του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010 και ώρα 20:00 θα μιλήσει ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας του Μεξικού Eduardo Buenrostro

Διάρκεια: 18-24 Νοεμβρίου
Τιμή: 5 ευρώ
ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
(Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ. 210 3418550)
Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου 2010

Φεστιβάλ για το γυμνό στον κινηματογράφο

Contempt (film)Image via WikipediaΦεστιβάλ κινηματογράφου με την προβολή ταινιών και με τίτλο ''Η αυτοκρατορία του σώματος-Το γυμνό στον κινηματογράφο''' διοργανώνεται απο τις 25 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο ''Ετουάλ Αλεξάνδρα ''.

Πρόκειται για 24 ταινίες που δόξασαν το γυμνό σώμα, άλλες αριστουργήματα της 7ης τέχνης από κορυφαίους δημιουργούς, άλλες δεύτερης επιλογής και πλατειάς κατανάλωσης και έξι από αυτές, ελλήνων δημιουργών που μέσα από τα κάδρα τους ύμνησαν, με το δικό τους τρόπο τους ωραίους, γυμνούς άνδρες και γυναίκες.

    Οι διοργανωτές, η εταιρεία New star σε συνεργασία με τις εκδόσεις Αιγόκερως και τον Γιάννη Σολδάτο, σημειώνουν σχετικά ότι :

"'Tο γυμνό ακολούθησε τις επιταγές της μόδας και των ηθικών κανόνων της εκάστοτε εποχής και κάθε παρεκτροπή τιμωρείται ή γκετοποιείται. Κάποτε, η γυναικεία γάμπα αποτελούσε προσβολή της δημοσίας αιδούς, τότε που δεν αποτελούσαν αντίστοιχη προσβολή τα εκατομμύρια κουφάρια που κείτονταν στα πεδία των μαχών του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Αργά και βασανιστικά ανέβαινε η φούστα, κατέβαινε το ντεκολτέ, μπαινόβγαινε το ψαλίδι της λογοκρισίας και της "δημοσίας αιδούς" και παράλληλα χιλιάδες γυμνά σώματα εβραίων μπαινόβγαιναν στα κρεματόρια του 'Αουσβιτς και του Ματχάουζεν και το ανθρώπινο σώμα, όπως και η γενετήσια πράξη, ήταν δέσμια μιας καταστροφικής χριστιανικής ηθικής που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε, μέσω της λογοκρισίας, σαν ο καλύτερος διαφημιστής των ανάλογων ταινίων. Έφτασε η Αμερική στη θεαματική της επίδειξη, με το γυμνό αιδείο της Σάρον Στόουν, απέναντι στους όποιους δικαστές στο "Βασικό ένστικτο" (1992), να ξεπουλάει την ηθική της προκαλώντας. Ο αγώνας έγινε και γίνεται για τον κορεσμό της "ακόρεστης" δίψας του ανθρώπινου ματιού απέναντι στο ωραίο γυμνό ανθρώπινο σώμα και με αυτό τον αγώνα συντάσσεται αυτό το βιβλίο.
 
  Οι ταινίες που θα προβληθούν:
    1. ΟΣΤΡΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ - ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ
    2. ΑΠΟΥΣΙΕΣ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΣ
    3. ΜΠΟΡΝΤΕΛΟ - ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ
    4. ΟΙ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΤΗΣ ΕΥΦΟΡΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
    5. Μ' ΑΓΑΠΑΣ; - ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
    6. OH BABYLON - ΚΩΣΤΑΣ ΦΕΡΡΗΣ
    7. Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ (Empire of the senses)  ΝΑΓΚΙΣΑ ΟΣΙΜΑ
    8. Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (City of women) - ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΦΕΛΙΝΙ
    9. Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ (Belle de Jour) ΛΟΥΙ ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ
    10. Η ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ (Le mepris) - ΖΑΝ ΛΥΚ ΓΚΟΝΤΑΡ
    11. ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΡΕΛΑΣ (Tales of ordinary madness)- ΜΑΡΚΟ ΦΕΡΕΡΙ
    12. ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΒΙΤΣΙΑ, ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΡΕΤΕΣ (Private vices, public virtues) ΜΙΚΛΟΣ ΓΙΑΝΤΣΟ
    13. ΛΟΥΛΟΥ (Loulou) - ΜΟΡΙΣ ΠΙΑΛΑ
    14. Ο ΘΥΡΩΡΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ (The night porter) - ΛΙΛΙΑΝΑ ΚΑΒΑΝΙ
    15. ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ (Behind convent walls)     ΒΑΛΕΡΙΑΝ ΜΠΟΡΟΒΤΣΙΚ
    16. ΜΑΛΙΣΙΑ (Malizia) - ΣΑΛΒΑΤOΡΕ ΣAΜΠΕΡΙ
    17. ΑΝ Ο ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ ΗΤΑΝ ΓΥΝΑΙΚΑ (Don Juan ou si Juan etait une femme…)- ΡΟΤΖΕΡ ΒΑΝΤΙΜ
    18. ΖΥΣΤΙΝ ΝΤΕ ΣΑΝΤ (Justine De Sade) - ΚΛΟΝΤ ΠΙΡΣΟΝ
    19. ΦΙΔΙ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ (Snake of June) - ΣΙΝΙΑ ΤΣΟΥΚΑΜΟΤΟ
    20. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Ο (The story of O) - ΖΥΣΤ ΖΕΚΕΝ
    21. ROMANCE X - ΚΑΤΡΙΝ ΜΠΡΕΓΙΑ
    22. ΚΑΛΙΓΟΥΛΑΣ (Caligula) - ΤΙΝΤΟ ΜΠΡΑΣ
    23. Η ΕΜΑΝΟΥΕΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ (Emanuelle in America)
    ΤΖΟ ΝΤ' ΑΜΑΤΟ
    24. 120 ΜΕΡΕΣ ΣΤΑ ΣΟΔΟΜΑ (Salo ou les 120 journees de Sodome)
    ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ
Enhanced by Zemanta

24o Διεθνές Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Μέσων, στο Βiarritz, στην Γαλλία

BiarritzImage via Wikipedia
Το Ευρωπαϊκό Φυτώριo νέων καλλιτεχνών καλεί καλλιτέχνες να υποβάλλουν συμμετοχή μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2010, για το 24ο Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών μέσων που θα πραγματοποιηθεί στο Biarritz της Γαλλίας από 24 έως 31 Ιανουαρίου 2011.

    Οι συμμετέχοντες πρέπει να υποβάλουν μαζί με την αίτηση τους, η οποία βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.art4eu.net ένα DVD format avi.ou.mov με αγγλικούς ή γαλλικούς υπότιτλους, διάρκειας μέχρι 12 λεπτά, στη διεύθυνση:

    Pepiniers europeennes pour jeunes artistes
    Domaine national de Saint-Cloud
    BP 80132
    92216 Saint-Cloud Cedex
    France.
       Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο e-mail :
    jeune-video-cinema@art4eu.net
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2010

Σε ιρανικό δικαστήριο οδηγήθηκε ο σκηνοθέτης, Τζαφάρ Παναχί

Panahi winning the Berlin Silver Bear in 2006 ...Image via WikipediaΟ Ιρανός σκηνοθέτης, Τζαφάρ Παναχί οδηγήθηκε ενώπιον δικαστηρίου στο Ιράν, κατηγορούμενος γιατί γύρισε ταινία χωρίς άδεια από τις αρχές και για υποκίνηση διαδηλώσεων της αντιπολίτευσης, σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε στην Ιταλία.
Ο Παναχί δεν έλαβε άδεια για να παραστεί στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, τον Σεπτέμβριο, μετά τη σύλληψή του, τον περασμένο Μάρτιο και την κράτησή του επί 88 ημέρες, κατά τη διάρκεια της οποίας έκανε και απεργία πείνας.
Ο Αμερικανός σκηνοθέτης, Στίβεν Σπίλμπεργκ και η Γαλλίδα ηθοποιός Ζυλιέτ Μπινός, είναι μεταξύ των παραγόντων της βιομηχανίας του κινηματογράφου που έσπευσαν να σταθούν στο πλευρό του Τζαφάρ Παναχί.
Ο 50χρονος Ιρανός σκηνοθέτης προκάλεσε την ενόχληση του ιρανικού καθεστώτος υποστηρίζοντας υποψήφιο της αντιπολίτευσης στις προεδρικές εκλογές του περασμένου χρόνου, από τις οποίες επανεξελέγη ο σκληροπυρηνικός Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ, αποτέλεσμα που προκάλεσε μαζικές διαδηλώσεις επί ημέρες.
Στην ανακοίνωσή του προς το δικαστήριο, η οποία αναρτήθηκε σε ιστοσελίδα του φεστιβάλ της Βενετίας, ο Ιρανός σκηνοθέτης ανέφερε ότι είναι θύμα σκευωρίας και χαρακτήρισε "αστείο" το γεγονός ότι του ασκήθηκαν οι συγκεκριμένες κατηγορίες.
Ο Παναχί ανέφερε ότι μόλις είχε αρχίσει να δουλεύει τη νέα του ταινία όταν έγινε εισβολή στο σπίτι του και κατασχέθηκε η συλλογή των ταινιών του, που χαρακτηρίσθηκαν "άσεμνες".
"Δεν αντιλαμβάνομαι την κατηγορία περί "ασεμνου", όταν αφορά κλασικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου, ούτε αντιλαμβάνομαι το έγκλημα για το οποίο κατηγορούμαι.
Εάν αυτές οι κατηγορίες είναι αληθινές, δεν προσάγετε μόνον εμάς σε δίκη, αλλά και τον κοινωνικά ευαίσθητο, ουμανιστικό και καλλιτεχνικό ιρανικό κινηματογράφο", ανέφερε στην ανακοίνωσή του προς τους δικαστές ο Ιρανός σκηνοθέτης.
Δεν έχει γίνει σαφές εάν μαζί με τον Παναχί δικάστηκε και άλλο άτομο.
Για τη δίκη δεν υπάρχει καμία πληροφορία στα ιρανικά μέσα ενημέρωσης.
Επίσης ο Ιρανός σκηνοθέτης απέρριψε την κατηγορία για υποκίνηση διαδηλώσεων, λέγοντας ότι οι ταινίες του είναι κοινωνικές, αλλά όχι πολιτικές.
"Η περίπτωσή μου είναι ένα θαυμάσιο παράδειγμα για το πως τιμωρείται κάποιος πριν διαπράξει κάποιο έγκλημα.
Με δικάζετε για το γύρισμα μιας ταινίας, για την οποία την ώρα που με συλλάβατε δεν είχε γυριστεί παρά μόνο το 30%", πρόσθεσε στην ανακοίνωσή του ο Ιρανός σκηνοθέτης, επισημαίνοντας ότι "ακούγεται επίσης ως αστείο" η άλλη κατηγορία- ότι δεν είχε δώσει κείμενο του σεναρίου στους ηθοποιούς του.
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 14 Νοεμβρίου 2010

Ταινία για τους μεταλλωρύχους θέλει να γυρίσει η εταιρεία του Μπραντ Πιτ

Η εταιρεία παραγωγής του ηθοποιού Μπράντ Πιτ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον δικηγόρο των 33 Χιλιανών μεταλλωρύχων για να γυρίσει μια ταινία βασισμένη στη διάσωση τους, με πρωταγωνιστές τους ίδιους.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο δικηγόρος τους, στην ταινία αναμένεται να υποδύονται τον εαυτό τους.

Η εταιρεία του Μπραντ Πιτ, "Plan B Entertainment", φέρεται να πρόσφερε πολλά εκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα της ιστορίας τους, αναφέρει η χιλιανή εφημερίδα El Mercurio.

Στα σκαριά βρίσκεται ήδη ακόμη μια ταινία για τους μεταλλωρύχους, από τον σκηνοθέτη Ροντρίγκο Ορτουθάρ, με τίτλο "Οι 33", η οποία αναμένεται να βγει στους κινηματογράφους το 2012.

MOVIE SONGS

MOVIE SONGS : Μια μουσική διαδρομή με τραγούδια από τον ελληνικό & ξένο κινηματογράφο.

Η Αλίκη, η Tόνια και η Κατερίνα μας ταξιδεύουν στον χρόνο
με αξέχαστες μελωδίες από την εποχή του χρυσού Hollywood
και της Finos φιλμ έως και τα σημερινά soundtracks.
Τρεις γυναικείες παρουσίες ,δυο φωνές και ένα πιάνο αφήνουν
την φαντασία ελεύθερη να περιηγηθεί σε εικόνες άλλοτε συγκινητικές
και άλλοτε παιχνιδιάρικες που έχουν μείνει χαραγμένες στην μνήμη….

Αλίκη & Τόνια Αβδελοπούλου, τραγούδι – Κατερίνα Λέκκα, πιάνο

art gallery café LIVE MUSIC
ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 1 & ΓΑΛΗΝΟΥ, ΒΟΥΛΑ, 16673    210 8958866 
www.artgallerycafe.gr/program.asp    www.myspace.com/artgallerycafe
www.mytheatro.net   www.tragoydia.net

Σάββατο, 13 Νοεμβρίου 2010

Τίτλοι τέλους για τον σκηνοθέτη Λουίς Γκαρσία Μπερλάνγκα

Luis García BerlangaImage by Casa de América via Flickr
Ο ισπανός σκηνοθέτης Λουίς Γκαρσία Μπερλάνγκα, δημιουργός μιας σημαντικής φιλμογραφίας, και ιδιαίτερα με την ταινία «Καλωσήλθατε κ. Μάρσαλ» πέθανε στη Μαδρίτη σε ηλικία 89 χρόνων, όπως ανακοίνωσαν τα περισσότερα ισπανικά Μέσα Ενημέρωσης.

Σύμφωνα με την κρατική ραδιοφωνία RNE, ο σκηνοθέτης, που τιμήθηκε με το διάσημο ισπανικό βραβείο «Πρίγκιπας της Αστούριας» για τις Τέχνες το 1986, έπασχε από τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Η τελευταία δημόσια εμφάνισή του ήταν τον Ιούλιο για τα εγκαίνια μιας αίθουσας προβολών που πήρε το όνομά του στη Μαδρίτη, ενώ η τελευταία του ταινία, «Παρίσι-Τιμπουκτού» γυρίστηκε το 1999.
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2010

Τίτλοι τέλους για το Ντίνο Ντε Λαουρέντις

IIC Tribute to Dino DeLaurentiisImage via WikipediaΈνας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς στην ιστορία του κινηματογράφου, ο Ντίνο Ντε Λαουρέντις, έφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών, σε ηλικία 91 ετών. Είχε μια καριέρα που κράτησε έξι δεκαετίες.

Ο Ντίνο Ντε Λαουρέντις ο οποίος υπήρξε παραγωγός 150 ταινιών συνολικά συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως ο Φεντερίκο Φελίνι, ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Μάικλ Μαν και ο Ρίντλεϊ Σκοτ.

Ξεκίνησε πουλώντας μακαρόνια τα οποία παρήγαγε ο πατέρας του μέχρι να εγγραφεί στη σχολή κινηματογράφου της Ρώμης.

OI σπουδές του διακόπηκαν από το Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, όμως επανήλθε δριμύτερος το 1946, ιδρύοντας τη δική του εταιρεία παραγωγής.

Τα πρώτα χρόνια το όνομά του συνδέθηκε με τον ιταλικό νεορεαλισμό, κάνοτνας την παραγωγή σε ταινίες όπως το "Πικρό Ρύζι" και τα "Λα Στράντα" και "Νύχτες της Καμπίρια".
Κλασικά αριστουργήματα και "ελαφριά" διασκέδαση συνυπάρχουν στη φιλμογραφία του Ντε ΛαουρέντιςΤο 1954 μοιράστηκε με τον Κάρλο Πόντι το Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας για το "Λα Στράντα" του Φελίνι.

Τις επόμενες δεκαετίες πραγματοποίησε στροφή στον εμπορικό κινηματογράφο, χρηματοδοτώντας σπαγκέτι Ουέστερν, πολεμικές περιπέτειες, Βιβλικά έπη και έργα επιστημονικής φαντασίας, όπως η "Μπαρμπαρέλα".

Στη διάρκεια της μακράς καριέρας του έφτιαξε ένα στούντιο στην Ιταλία και στη συνέχεια ταξίδεψε στις ΗΠΑ για να ιδρύσει ένα δεύτερο στούντιο στη Βόρεια Καρολίνα.

Το 2001 βραβεύθηκε από το Χόλιγουντ με το βραβείο "Ίρβινγκ Θάλμπεργκ" για την προσφορά του στον κινηματογράφο.

Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2010

51o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

3 - 12 Δεκεμβρίου 2010
To καθιερωμένο ραντεβού της μεγαλύτερης κινηματογραφικής γιορτής με το κοινό, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθεί φέτος τον Δεκέμβριο.

Η αυλαία του 51ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκηςθα ανοίξει στις 3 Δεκεμβρίου 2010, μεταμορφώνοντας για δέκα ημέρες την πόλη της Θεσσαλονίκης σε έναν τόπο ανακάλυψης των πρωτοποριακών κινηματογραφικών τάσεων, αλλά και ένα σημείο διάδρασης και επικοινωνίας, σε μια νεανική κυψέλη ζωής και δημιουργικής συναναστροφής.

Το κινηματογραφικό δεκαήμερο θα περιλαμβάνει προβολές ταινιών από όλο τον κόσμο, σημαντικούς προσκεκλημένους της σύγχρονης κινηματογραφικής σκηνής, αφιερώματα, masterclasses, ανοιχτές συζητήσεις και παράλληλες εκδηλώσεις.

Απόσυρση του ν/σ για τον κινηματογράφο ζητά η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών

The Ghost cinemaImage by phill.d via Flickr
Να αποσυρθεί το σχέδιο νόμο για τον κινηματογράφο ζητά η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, καλώντας παράλληλα σε «διάλογο με όλη την κινηματογραφική κοινότητα, για ένα νομοσχέδιο με όραμα και προοπτική» τον υπουργό Πολιτισμού.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, από την διαβούλευση του σχεδίου νόμου για τον κινηματογράφο, η οποία έληξε στις 4 Νοεμβρίου, προέκυψε ότι «οι ψήφοι που έλαβαν τα σχόλια και οι παρεμβάσεις συγκέντρωσαν συνολικά τον αριθμό 5351 , από τις οποίες 4952 είναι κατά του νομοσχεδίου και 399 υπέρ του νομοσχεδίου».

Τα κείμενα που υπερψηφίστηκαν κατά του νομοσχεδίου, που ξεπέρασαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕΣ, τους 100 και πλέον ψήφους ήταν των «5» προέδρων και Συμβούλων του Ε.Κ.Κ., Μάνου Ζαχαρία, Κώστα Βρεττάκου, Γιάννη Μπακογιαννόπουλου, Διαγόρα Χρονόπουλου και Μάνου Ευστρατιάδη, το κείμενο του σκηνοθέτη Κώστα Φέρρη, του σκηνοθέτη Σπύρου Ταραβήρα,της Κινηματογραφικής Κοινότητας, της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.

Tα κείμενα που τάσσονται υπέρ του νομοσχεδίου έλαβαν «λιγότερο από 50 ψήφους και ήταν των Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη, με 34 ψήφους και του Βασίλη Κοσμόπουλου με 29 ψήφους».

Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 9 Νοεμβρίου 2010

Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Το πρώτο Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, πραγματοποιείται από 19 έως 21 Νοεμβρίου, με τίτλο " Η σημασία της οπτικοακουστικής παιδείας Cinema Speaking…" , με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση και του Συνδέσμου Αποφοίτων Υποτρόφων του Ιδρύματος.

Οι ενότητες που θα αναπτυχθούν αφορούν στην ''γραφή και την ανάγνωση των ταινιών'', ''την αναγνωσιμότητα του γυναικείου προσώπου στον κινηματογράφο'', ''τα παιδαγωγικά διλήματα στο νέο οπτικοακουστικό περιβάλλον'' . Η επικοινωνία της ταινίας με τον τελικό παραλήπτη των μηνυμάτων της, δηλαδή το κοινό, είναι επίσης , ένα από τα θέματα που θα απασχολήσουν τις εργασίες του Συνεδρίου.

Ενας από τους τρεις βασικούς σκοπούς της νεοσύστατης Ακαδημίας είναι ''η ανάδειξη και προώθηση της οπτικοακουστικής παιδείας των κινηματογραφιστών'' είπε σήμερα ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του Συνεδρίου.

Η Ακαδημία , τόνισε ο κ Μπουλμέτης, ''έχει δεσμευτεί να επιμορφώσει τους επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου.Το θέμα της παιδείας των κινηματογραφιστών χρειάζεται την μέριμνα της πολιτείας και δεν αναφέρεται στο νέο νομοσχέδιο του κινηματογράφου,'' σχολίασε ο πρόεδρος, υπογραμμίζοντας ότι "το νομοσχέδιο Γερουλάνου για τον κινηματογράφο, το έχει αγκαλιάσει η συντριπτική πλειοψηφία των ενεργών κινηματογραφιστών".

Οι άλλοι δύο σκοποί της Ακαδημίας , που γεννήθηκε πέρσι τον Δεκέμβριο από τους κινηματογραφιστές στην ομίχλη, είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ακαδημίας, να εδραιώσει με την δράση της, ''μια νέα,ανεξάρτητη από το εμπορικό κύκλωμα , σχέση των ελλήνων σκηνοθετών με τους έλληνες πολίτες'' κι έφερε το παράδειγμα της γιορτής της Ακαδημίας, τον περασμένο μήνα στην Τεχνόπολι, με μαζική συμμετοχή νεανικού κοινού που παρακολούθησε τα τρέηλερ όλων των καινούργιων ελληνικών ταινιών σε πρώτη προβολή .Κι ακόμη, ''η αξιολόγηση του έργου των ενεργών κινηματογραφιστών από επαγγελματίες συναδέλφους τους'', όπως έγινε ουσιαστικά στην πρώτη εμφάνιση της Ακαδημίας, τον περασμένο Μάιο, με την απονομή των βραβείων της Ακαδημίας στο Μέγαρο Μουσικής, όπου κατά γενική ομολογία,ήταν και η πρώτη φορά που η κοινότητα των σκηνοθετών ανοίχτηκε στην ελληνική κοινωνία.

``Θέλουμε να συνδέσουμε τον οπτικό αλφαβητισμό με την ικανότητα ενεργής συμμετοχής των πολιτών σε μια δημοκρατία``, ανέφερε η σκηνοθέτης Αντουανέτα Αγγελίδη, εκ των διοργανωτών του Συνεδρίου.

Οι τέσσερις βασικοί ομιλητές είναι ο Δανός κινηματογραφιστής Henning Camre και πρόεδρος του European Think tank on Film and Film Policy, η αμερικανίδα θεωρητικός κινηματογράφου Μary Ann Doan, ο Γάλλος κριτικός Jean Douchet, μέλος της ιστορικής συντακτικής ομάδας των Cahiers du Cinema την εποχή της νουβέλ βάγκ και ο Δημήτρης Ελευθεριώτης, πρόεδρος του Τμήματος Σπουδών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης και συντάκτη του περιοδικού Screen.

Σημειώνεται ότι τη συνομιλία του Henning Cαmre,με το κοινό θα συντονίσει ο Κώστας Γαβράς, ``ο άνθρωπος που συσπείρωσε τους έλληνες κινηματογραφιστές`` είπε ο Τάσος Μπουλμέτης

Παράλληλα με τις εργασίες του συνεδρίου θα προβάλλονται τα έργα των κινηματογραφιστών υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση

Την πρωτοβουλία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, χαιρέτησαν σήμερα ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση κ. Αντώνης Παπαδημητρίου: ''στηρίζουμε τον ελληνικό πολιτισμό μέσα και έξω από την χώρα μας ''και ο Παναγιώτης Αλεξάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, μέλος του οποίου είναι και ο Τάσος Μπουλμέτης.

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα φιλοξενηθούν στο Ιδρυμα Κακογιάννη.

ΠΡΕΖΑ TV
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...