Σάββατο, 28 Αυγούστου 2010

Ο κόσμος ψηφίζει παλιό κλασικό σινεμά

Δεκαεπτά επανεκδόσεις του εφετινού καλοκαιριού και οι αίθουσες στις οποίες μπορείτε να τις δείτε αυτό το Σαββατοκύριακο
 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ TO BHMA

Τριάντα παλιές ταινίες, άλλες σε ρετουσαρισμένες κόπιες και άλλες όχι, θριάμβευσαν εφέτος στις θερινές αίθουσες. Και δεν τελειώσαμε ακόμη. Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένονται επανεκδόσεις ταινιών όπως τα «Φτερά του έρωτα» του Βιμ Βέντερς και το «Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ» του Αλέν Ρενέ. Για πρώτη φορά τα «σκουπίδια» α Δ προβολής του θέρους μειώθηκαν κατά κόρον και στη θέση τους μπήκαν ταινίες σημαντικών δημιουργών όπως ο Λουίς Μπουνιουέλ, ο Φρανσουά Τριφό
και ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ αλλά και ηθοποιών όπως η Οντρεϊ Χέπμπορν και ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Μπήκαν επίσης και κάποιες σπάνιες ταινίες, που βρήκαν το κοινό τους. Σύμφωνα με τους διανομείς Βασίλη Κωνσταντόπουλο και Στέλλα Καβαδάτου της Carousel Films, οι οποίοι ρίσκαραν επενδύοντας στο «Πνεύμα του μελισσιού», μια σπάνια και δύσκολη ισπανική ταινία του Βίκτορ
Επάνω, ο Μισέλ Πικολί και η Μπριζίτ Μπαρντό στην «Περιφρόνηση» του Γκοντάρ. Κάτω, ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Νταναγουέι στο «Μπόνι και Κλάιντ»
Ερίθε (παίζεται στα Παναθήναια) « εφέτος επιβεβαιώνεται πανηγυρικά ότι ο έλληνας θεατής δείχνει μια αξιοσημείωτη σταθερότητα στην επιλογή επανέκδοσης στο θερινό ως καλοκαιρινή έξοδο και ότι τα θερινά μάλλον θα πληγούν τελευταία από την κρίση ». Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι « οι επανεκδόσεις συντηρούνται αφενός από ένα κοινό της τάξεως των 10.000-15.000, συν κάποιους σταθερούς θαμώνες συγκεκριμένων αιθουσών ».
Oταν ρωτήσαμε τον Θωμά Μανιάκη, υπεύθυνο της αίθουσας Θησείον (ένα από τα καλύτερα στέκια της αθηναϊκής αγοράς των θερινών), ποια ταινία σημείωσε τη μεγαλύτερη επιτυχία εφέτος, η απάντηση ήταν άμεση: «Το “Ραντεβού στο Παρίσι!” ». Το κοσμοπολίτικο αισθηματικό θρίλερ του Στάνλεϊ Ντόνεν με τους Οντρεϊ Χέπμπορν και Κάρι Γκραντ υπήρξε πράγματι η μεγαλύτερη επιτυχία της θερινής σεζόν πλησιάζοντας τα 20.000 εισιτήρια (το Θησείον την προβάλλει ξανά μέσα στο Σαββατοκύριακο, όπως και το Μαϊάμι στο Μάτι). Η Οντρεϊ Χέπμπορν είναι γενικώς μια αγαπητή σταρ του καλοκαιριού. Στις αίθουσες προβάλλονται επίσης το μιούζικαλ «Funny face» με τον Φρεντ Αστέρ ( Αθηναία Κολωνάκι, Αίγλη Σαρωνίδα), το «Πρόγευμα στου Τίφανι» του Μπλέικ Εντουαρντς για το οποίο τα σχόλια περιττεύουν ( Σινέ Ψυχικό, Αλεξάνδρα Χαλάνδρι) και η «Σαμπρίνα» του Μπίλι Γουάιλντερ, όπου η Χέπμπορν είναι το φτωχό κορίτσι που γοητεύει τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ( Φλώριδα Ζούμπερι).

Ο Μπόγκι, πάλι, αποτελεί περίπτωση από μόνος του.

Οι δύο γνωστότερες ταινίες του επανήλθαν εφέτος με επιτυχία στα θερινά. Ο «Μεγάλος ύπνος» του Χάουαρντ Χοκς, νουάρ με τον Μπόγκι στον ρόλο του ιδιωτικού ντετέκτιβ Σαμ Σπέιντ ( Ηλέκτρα ) και από την περασμένη Πέμπτη το «Γεράκι της Μάλτας», επίσης νουάρ, του Τζον Χιούστον που προβάλλεται στη Ριβιέρα των Εξαρχείων και στο Σινέ Παρί της Πλάκας.

Το γαλλικό «άγγιγμα»
Η Οντρεϊ Χέπμπορν και ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ στη «Σαμπρίνα», μία από τις πολλές ταινίες των δύο αγαπητών (και) στο ελληνικό κοινό ηθοποιών που προβλήθηκαν το καλοκαίρι
Ο παλιός γαλλικός κινηματογράφος είχε επίσης πέραση το καλοκαίρι, όπως φάνηκε από την ποσότητα των ταινιών που προβλήθηκαν από τον Μάιο ως σήμερα.

Καταμετρούνται έντεκα!

Ο τραγικός έρωτας των Ζεράρ Ντεπαρντιέ- Φανί Αρντάν στη «Γυναίκα της διπλανής πόρτας» (Οασις Παγκράτι), ο ήλιος του Κάπρι πάνω στο σώμα της Μπριζίτ Μπαρντό στην «Περιφρόνηση» του ΖανΛυκ Γκοντάρ ( Διονύσια Συγγρού, Τριανόν Πατησίων) και το οδοπορικό του Ζαν-Πολ Μπελμοντό στον «Τρελό Πιερό» επίσης του Γκοντάρ ( Παναθήναια )

προκάλεσαν το ενδιαφέρον χιλιάδων θεατών, όπως συνέβη και με τις σουρεαλιστικές ταινίες της γαλλικής περιόδου του Λουίς Μπουνιουέλ, εκ των οποίων το «Φάντασμα της ελευθερίας» προβάλλεται στον Ζέφυρο των Πετραλώνων. Γκάνγκστερ, μπαλαρίνες και προφήτες
Η Αν Μαρί Ντεσόντ στο «Φάντασμα της ελευθερίας» του Λουίς Μπουνιουέλ. 
Αν η Χέπμπορν και ο Μπόγκαρτ είναι ονόματα-διαφήμιση, κάποιων ταινιών οι τίτλοι έχουν από μόνοι τους ισάξια δύναμη: η κλασική γκανγκστερική περιπέτεια του Αρθουρ Πεν «Μπόνι και Κλάιντ» με τους Γουόρεν Μπίτι και Φέι Ντάναγουεϊ ανήκει σε αυτές (παίζεται στην Ανοιξη Χαλανδρίου και στον Απόλλωνα Θεσσαλονίκης ).

Το ίδιο ισχύει και για το «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι , του οποίου ο μύθος οφείλει πολλά στη σκηνή τού παρά φύση σεξ με το βούτυρο ανάμεσα στον Μάρλον Μπράντο και στη Μαρία Σνάιντερ. Το φιλμ προβάλλεται στο Βοξ των Εξαρχείων και στο Θησείον (μοιράζεται τις προβολές με το «Ραντεβού στο Παρίσι»).

Αλλου τύπου αίσθημα, άλλου τύπου ταινία- ένα από τα μεγαλύτερα ρομάντζα όλων των εποχών- είναι η «Σύντομη συνάντηση» του Ντέιβιντ Λιν. Ο Τρέβορ Χάουαρντ και η Σίλια Τζόνσον πλάθουν ένα υπέροχο ζευγάρι «καταραμένων» εραστών και επηρεάζουν τα μέγιστα την ιστορία του σινεμά (το φιλμ προβάλλεται στο χειμερινό Αστυ ).

Πολυαγαπημένο μιούζικαλ και σταθμός στον βρετανικό κινηματογράφο υπήρξε και το «Κόκκινα παπούτσια» των Μάικλ Πάουελ- Εμεριχ Πρέσμπουργκερ το οποίο μπορεί να δει κανείς στο Παλλάς του Παγκρατίου και στη Σίσσυ της Νέας Μάκρης. Στις κλασικές ταινίες εντάσσω και το «Ενας προφήτης μα τι προφήτης» των Μόντι Πάιθον διότι είναι η καλύτερη αναρχο-σατιρική χριστιανική παρωδία που έχει γυριστεί ποτέ (στην Ηλέκτρα ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τη γνώμη σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...