Τετάρτη, 28 Ιουλίου 2010

Το «Αβαταρ» έσωσε το σινεµά


Το «Αβαταρ» δεν έσωσε µόνο τον Πλανήτη Πανδώρα, αλλά και το σινεµά. Τα τελευταία στοιχεία που προκύπτουν από τον απολογισµό της χρονιάς του Κέντρου Κινηµατογράφου του Ηνωµένου Βασιλείου (UΚ Film Council) αναδεικνύουν την ταινία του Τζέιµς Κάµερον ως τη µεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών. Οπως µάλιστα αναφέρει το δηµοσίευµα της εφηµερίδας «Guardian», «µετά την επιτυχία της ταινίας “Κουρδιστό πορτοκάλι” την εποχή της αλλαγής των υποδιαιρέσεων της λίρας, φαίνεται ότι η τρισδιάστατη τεχνολογία (3D) βοήθησε την κινηµατογραφική βιοµηχανία να ξεπεράσει την κρίση».

Ακούγεται λογικό. Τη στιγµή που ο κόσµος άρχισε τις περικοπές, µειώνοντας τις περιττές καταναλωτικές του συνήθειες και µαταιώνοντας τις διακοπές του στο εξωτερικό, επαναπροσδιόρισε τις ανάγκες του. Κράτησε όµως ως «απαραίτητα» τα έξοδα για σινεµά, επισηµαίνει ο διευθυντής του αγγλικού Κέντρου Κινηµατογράφου Τζον Γούντγορντ και αναφέρεται στο φαινόµενο «Αβαταρ. «Οι αριθµοί αποδεικνύουν ότι ο κόσµος ενδιαφέρεται για το σινεµά, αφού το θεωρεί µέρος του ελεύθερου για ψυχαγωγία χρόνου».

Το 2009 λοιπόν ήταν η πιο καλή χρονιά για το σινεµά των τελευταίων δεκαετιών. Με το «Αβαταρ» να δηµιουργεί ασπίδα προστασίας κατά της κρίσης στις αίθουσες κινηµατογράφου. Οι εισπράξεις από τα εισιτήρια έφτασαν τα 944 εκατοµµύρια λίρες (1,12 δισ. ευρώ) και η άνοδος των θεατών που µετρώνται σε 174 εκατοµµύρια αποτιµάται σε αύξηση 6%. Είναι η δεύτερη µεγαλύτερη αύξηση στην προσέλευση κοινού που έγινε από το 1971. Τότε που βγήκε στις αίθουσες «Το κουρδιστό πορτοκάλι» του Στάνλεϊ Κιούµπρικ.

Ηδη από τις δεκαετίες του ‘50 και του ‘60 οι θεατές είχαν αρχίσει να µειώνουν τις εξόδους τους στο σινεµά, καθώς η τηλεόραση εισέβαλε στα νοικοκυριά και τη ζωή τους. Στη δεκαετία του ‘80, η άφιξη του βίντεο καταπόντισε τις κινηµατογραφικές παραγωγές. Η προσέλευση έπεσε στο ναδίρ το 1984, µε µόνο 54 εκατοµµύρια θεατές να ενδιαφέρονται να δουν στη µεγάλη οθόνη το «Καράτε Κιντ» και το «Ghostbusters».

Η ανάκαµψη για τη βιοµηχανία του κινηµατογράφου ήρθε µε τις µούλτιπλεξ αίθουσες και τα νέα συστήµατα ήχου.

Τα οποία ενίσχυαν τα ειδικά εφέ των νέων υπερπαραγωγών τύπου «Spider-Μan», «Αρχοντας των δαχτυλιδιών» και των ταινιών του Χάρι Πότερ. Ενώ η µεγάλη εισπρακτική επιτυχία του «Αβαταρ» οφείλεται στην εξέλιξη της τεχνολογίας που προκάλεσε την περιέργεια του κόσµου να δει έναν άλλο πλανήτη µέσα από 3D γυαλιά.

Στην Ελλάδα το «Αβαταρ» του Τζέιµς Κάµερον έκοψε περίπου 1 εκατοµµύριο εισιτήρια
Ο «Τιτανικός», ο «Χάρι Πότερ» και ο «Αρχοντας»

Το «Αβαταρ» κατέλαβε την πρώτη θέση του καταλόγου των 20 ταινιών που άντεξαν στις πληθωριστικές τάσεις της οικονοµίας των τελευταίων τριάντα χρόνων.

Ενώ οι υπόλοιπες ταινίες που έφεραν εκατοµµύρια θεατών στις αίθουσες είναι: «Τιτανικός» (1998), «Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος» (2001), «Αρχοντας των δαχτυλιδιών. Η συντροφιά του δαχτυλιδιού» (το α’ µέρος τριλογίας, το 2001), «Μama Μia!» (2008), «Τα σαγόνια του καρχαρία» (1975), «Αρχοντας των δαχτυλιδιών. Η επιστροφή του βασιλιά» (το γ’ µέρος , 2003), «Τζουράσικ Παρκ» (1993), «Ανδρες µε τα όλα τους» (1997), «Αρχοντας των δαχτυλιδιών. Οι δύο πύργοι» (το β’ µέρος, 2002), «Star Wars» (1977), «Χάρι Πότερ και η Αίθουσα των Μυστικών» (2002), «Star Wars Επεισόδιο 1: Η αόρατη απειλή» (1999), «Grease» (1978), «Τζέιµς Μποντ Casino Royale» (2006), «Πειρατές της Καραϊβικής: το σεντούκι του νεκρού» (2006), «Ε.Τ. ο εξωγήινος» (1982), «Τoy Story» (2000), «Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς» (2005), «Shrek 2» (2004).
TA NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τη γνώμη σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...